هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 749

اخبار کوتاه جهان

  لبنان
شیخ نعیم قاسم: مشروعیتبخشی به اسرائیل محال است: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: با ادامه تجاوز، رژیم صهیونیستی به سمت شکست حرکت می‌کند و ما در مرحله‌ای قرار داریم که ثبات و مشروعیت‌بخشی به اسرائیل، محال و غیرممکن است.
سیدحسن نصرالله: افول قدرت آمریکا ادعا نیست واقعیت است: دبیرکل حزب‌الله لبنان: در سطح داخلی رژیم موقت صهیونیستی و فلسطین شاهد تحولاتی هستیم که این تحولات به نظرم به شکل مثبتی به نفع نبرد طولانی‌مدت ما در محور مقاومت با طرح صهیونیست‌ها و هژمونی آمریکا در منطقه است. آمریکا دیگر همانند گذشته قدرتمند نیست، افول قدرت آمریکا ادعا نیست واقعیت است و شواهد مختلفی برای آن وجود دارد. اولین شاهد افول آمریکا، کشور ونزوئلا است که تمام طرح‌های آمریکا برای سرنگونی دولت این کشور شکست خورد.

  عراق
تصمیم مهم و ناگهانی مقتدی صدر: سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر همه فعالیت‌های این جریان به‌ جز نماز جمعه و بنیاد میراث شهید صدر را به‌مدت دست‌کم یک ‌سال به‌ حالت تعلیق درآورد. سید مقتدی صدر دلیل این تصمیم را وجود برخی فاسدان در میان این جریان عنوان کرده است.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
تنها نظامی که ممکن است در منطقه تغییر کند، نظام اسرائیل است نه ایران: هاآرتص: اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی اسرائیل از این بدتر نمی‌شود. راهبرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نیز کاملاً نابود شده و روابط با آمریکا نیز به صورت بی‌سابقه‌ای متشنج است. ما اکنون با طوفانی روبه‌رو هستیم که پیش از این تحلیلگران نسبت به وقوع جنگ در چند جبهه هشدار می‌دادند. تنها نظامی که پیش‌بینی می‌شود درآینده نزدیک در منطقه تغییر کند، اسرائیل است نه ایران.
مقام اسرائیلی: وحدت شیعه و سنی برای نابودی ما ایجاد شد: «عاموس گلعاد» ژنرال‌ برجسته رژیم صهیونیستی: امروز ما شاهد شکل‌گیری وحدت بین اهل تسنن و شیعیان در راستای تحقق هدف از بین بردن اسرائیل هستیم. اهل تسنن حماس و شیعیان حزب‌الله در چارچوب نگاه دینی و ناسیونالیستی برای از بین بردن اسرائیل با یکدیگر متحد شده‌اند.
حمله سایبری به ۶۰ سایت اسرائیل در ۲ روز: یک رسانه عبری‌زبان فاش کرد، طی دو روز، اسرائیل مورد بی‌سابقه‌‌ترین حمله سایبری طی سال‌های اخیر قرار گرفته و دست‌کم ۶۰ وب‌سایت مهم در این مدت هک شده‌اند. علاوه بر بانک‌های اسرائیلی که در روز جهانی قدس از دسترس خارج شدند، پایگاه معروف یانگو و مرکز حقوق آکادمیک رامات‌گان نیز جزو سایت‌های هک‌شده اعلام شده‌اند.
ترس صهیونیستها از جانشین فرمانده سپاه قدس: کانال ۱۴ اسرائیل: سردار ایرانی (سردار قاآنی) در اتاق عملیات مشترک مقاومت در سوریه حضور دارد و از آنجا درگیری‌های محور مقاومت و اسرائیل را هدایت می‌کند.

  اروپا
انگلیس امسال یکی از بدترین اقتصادهای بزرگ جهان خواهد بود: صندوق بین‌المللی پول: امسال اقتصاد انگلیس در میان کشور‌های گروه ۲۰ کندترین رشد را خواهد داشت. اقتصاد انگلیس کمی بدتر از سایر اقتصاد‌های مشابه است؛ زیرا وابستگی بیشتری به انرژی وارداتی دارد.
تمدن حیوانی غرب و بازی با جان کودکان: ‏هلندی‌ها اولین کشوری در دنیا بودند که سال 2002 اتانازی یا خودکشی خودخواسته را قانونی کردند( 91 هزار مورد طی این سال‌ها) اکنون نیز تصمیم گرفتند اتانازی را برای کودکان 1 تا 12 سال قانونی کنند!

  چین
چین حمله به تایوان را شبیهسازی کرد: ارتش چین در دومین روز رزمایش نظامی خود در نزدیکی تایوان که در واکنش به دیدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با سای‌اینگ ون رئیس‌جمهور تایوان آغاز کرده، عملیات حمله به این کشور را شبیه‌سازی کرد.

  آمریکا
وحشتآفرینی زامبیها در ۴۸ ایالت آمریکا: اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا درباره شیوعِ ماده مخدر جدیدی در میان جوانان این کشور هشدار داد. بنابر اعلام مقامات آمریکایی، این ماده مخدر با نام  ترانک یا زامبی در ۴۸ ایالت از ۵۰ ایالتِ آمریکا شایع شده است.
رئیس سیا: برنامه هستهای ایران تسلیحاتی نیست: رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا: پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران همچنان نگران کننده است؛ اما ارزیابی اطلاعاتی ما نشان می‌دهد که مقامات ایران هنوز تصمیمی برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای خود نگرفته‌اند.
واردکنندگان بزرگ سلاح در جهان: براساس جدیدترین گزارش مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، ۹ کشور عربی در فهرست ۴۰ وارد کننده بزرگ سلاح در جهان قرار گرفتند. عربستان، قطر و مصر جزء ۱۰ کشور وارد کننده بزرگ سلاح در جهان به شمار می‌روند و امارات، کویت، الجزائر، مغرب، اردن و بحرین نیز از دیگر کشورهای عربی هستند که از بزرگترین واردکنندگان سلاح هستند. براساس این گزارش، آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، آلمان، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و کره جنوبی در کنار رژیم صهیونیستی بزرگترین صادرکنندگان سلاح به شمار می‌روند.

  هند
​​​​​​​
اعتراض به حذف تاریخ اسلام از کتب درسی: گروهی متشکل از ۲۵۰ مورخ هندی، به بازنویسی کتاب‌های درسی تاریخ هند اعتراض و تأکید کردند که این اقدام، همسو با تعصبات ایدئولوژیک حزب حاکم بر این کشور انجام شده است. این گزارش حاکی از آن است که اعتراض مورخان، با توجه به اینکه این تغییرات قبلاً رخ داده، ممکن است تأثیری نداشته باشد و رهبران حزب بهارتیا جاناتا، قبلاً علناً در مورد تمایل خود برای بازنویسی تاریخ، آن‌گونه که خود معتقدند، صحبت کرده‌اند؛ به‌جای اینکه تاریخ‌نویسان متعلق به آن را به تصویر بکشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه