هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ستاد همکاری‌ها نمادی از اهتمام حوزه علمیه برای تعامل با آموزش و پرورش است

آیت‌الله اعرافی

ستاد همکاری‌ها نمادی از اهتمام حوزه علمیه برای تعامل با آموزش و پرورش است

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: ستاد همکاری‌ها الگویی است که به‌عنوان نمادی از اهتمام برای همکاری و تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش پایه‌ریزی شده است و باید این همکاری، توسعه و قوت بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور، ۲۸ فروردین در دیدار دبیر و اعضای ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: ستاد همکاری‌ها، به‌شکل نمادین قریب به دو دهه همکاری و تعامل مستمر، هدفمند و سازنده، میان حوزه و آموزش و پرورش است.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه افزود: ستاد همکاری‌ها، آن پرچمی است که نشان می‌دهد، حوزه برای همکاری با آموزش و پرورش اهتمام دارد و آموزش و پرورش نیز به تعامل با حوزه اهتمام دارد؛ از این جهت این ستاد، این نقش را دارد و باید آن رویکرد اصلی و راهبردی را در کار و عمل خودش منعکس کند؛ بنابراین شما در کنار همه وظایفی که برعهده دارید، این وظیفه را دارید که فرهنگ اهتمام به آموزش و پرورش را در حوزه احیا و تعمیق دهید؛ چون باید کارتان این باشد که همه حوزویان و روحانیت را نسبت به مسائل آموزش و پرورش حساس کنید و همه، خود را خادم نوجوان‌ها و جوان‌ها و نونهالان‌مان بدانند؛ این فرهنگ را شما باید تعمیق و دنبال کنید.
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: همه نهادها و سازمان‌ها ابتدا باید خود را مدیون آموزش و پرورش بدانند و بگویند، برای او باید چکار کنیم؟ اگر این‌گونه شد، بعد می‌توانند بگویند، حالا ما این توقعات را داریم و الا قبل از اینکه از آموزش و پرورش انتظار و توقع باشد، باید رویکرد بدهکاری و مدیون بودن را نسبت به این نهاد انقلابی و مهم داشته باشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در پایان گفت: امروز اگر سه ضلع مثلث آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه در هر جامعه‌ای عزیز، شریف و در صدر باشند، آن جامعه می‌تواند موفق باشد و در میان این ۳ ضلع، آموزش و پرورش بنیان و پایه است و این اهمیت بی‌بدیلی است که نسبت به آموزش وپرورش معتقد هستیم.

ارسال دیدگاه