هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بیانیه ششمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی

بیانیه ششمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی

با استعانت از ذات باری‌تعالی و ذیل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و در ایام پربرکت دهه کرامت، ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی، به‌میزبانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در جوار بارگاه مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار و موارد زیر مورد تأکید قرار گرفت؛

۱. با تمسک به فرمایش رسول گرامی اسلام(ص) در حدیث شریف ثقلین، ترویج معارف قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) در صدر برنامه‌های استان‌های مقدس و بقاع متبرکه می‌باشد.
۲. با توجه به ملجأ و پناهگاه بودن آستان‌های شریف برای عموم مردم، تولیت‌های آستان‌های مقدس، ضمن مطالبه از دولت مردمی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، همگام با همه خدمت‌گزاران و عموم خیرخواهان، برای تکریم هرچه بیشتر زائرین و مجاورین و توسعه خدمات اجتماعی اهتمام لازم را به‌عمل می‌آورند.
۳. تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه به پیروی از رهنمودهای رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر تحقق اعتماد به نفس ملی، هشیاری نسبت به نقاط قوت، امید به آینده و افق روشن و تکیه بر پشتوانه فکری و رفع آسیب‌ها و کاستی‌ها را نصب‌العین خود قرار داده، ضمن حفظ شعائر الهی، در تحقق وحدت و انسجام دینی و ملی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.
۴. گسترش و تعمیق فرهنگ زیارت، صیانت از حریم زن و خانواده و دفاع از ارزش‌های والای عفاف و حجاب و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام را امری واجب دانسته و بر اجرای قاطع آن تأکید می‌کنیم.
۵. ترویج سبک زندگی و تحقق تمدن نوین اسلامی در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خواسته تولیت‌ها و عموم خدمت‌گزاران در آستان‌های مقدس ایران اسلامی است و بر انجام آن با تبیین مجاهدانه اصرار دارند.
۶. سیاست‌های شرارت‌آمیز استکبار و صهیونیسم جهانی در اهانت به حریم مقدس مسجدالاقصی و کشتار مسلمانان فلسطین را محکوم نموده و با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره عظیم حج، اجتماع پرشور مسلمانان جهان در حریم حرمین شریفین، همگان را به ابراز تنفر و برائت از صهیونیسم‌های کودک‌کش دعوت می‌کنیم.
۷. آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی حرم‌های مطهر، به‌ویژه حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی‌الکاظم(ع) بر خود لازم می‌دانند، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای آن فاجعه دردناک، هنرمندان و فرهیختگان را به پیروی از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تولید آثار هنری، ادبی و رسانه‌ای جهت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ایشان فرا بخوانند.
۸. اجلاسیه ششم بر پیگیری و تحقق کامل مصوبات این اجلاسیه و اجلاسیه‌های پیشین تأکید و دبیرخانه را به پیگیری و تحقق طرح‌های ذیل ملزم می‌نماید:
گام اجرایی‌سازی سند ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور؛
تکمیل گام دوم تدوین سند ملی زیارت و تعیین نسبت آن با حکمرانی و دستگاه‌های دولتی؛
لبیک به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری با هدف زدودن غبار بدفهمی و تحریف از معارف انقلاب اسلامی با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و جریان‌سازی برای تربیت مدیران و مبلغان جوان انقلابی؛
نقش‌آفرینی فعال آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در ستاد مهدویت و تحقق سند ملی توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار.
۹. تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(قد) و مقام معظم رهبری، یاد و نام همه شهدای گران‌قدر به‌ویژه شهدای مظلوم حرم‌های مقدس و مدافعان مخلص آستان‌های شریف را گرامی داشته و بر پیروی از اهداف مقدس آنان تأکید می‌نماید.
 

ارسال دیدگاه