هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 753

اخبار کوتاه ایران

  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت: پایگاه تخصصی گلوبال انرژی مانیتور: ایران با وجود اینکه تحت تحریم‌های غیرقانونی آمریکا قرار دارد، بزرگ‌ترین عملیات احداث خطوط لوله نفتی را در دست اجرا دارد. طول خطوط لوله نفتی که در ایران در دست احداث است، بالغ بر ۱۹۰۰ کیلومتر برآورد شده که بیشتر از هر کشور دیگر در جهان است. پس از ایران،‌ هند در رتبه دوم قرار گرفته است.
 
  ایمنی خودروهای داخلی یک درصد هم افزایش نداشت: جانشین پلیس راهور: در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم. همچنان پراید و پژو ۴۰۵ علی‌رغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند.
 
  آغاز عملیات اتصال اینترنت پرسرعت مدارس از طریق فیبرنوری: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش، براساس سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و به‌منظور تحقق هدف عملیاتی امکان اتصال و دسترسی پرسرعت، سازمان‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، حوزوی، کسب و کار‌ها و کاربران تجاری با حداقل سرعت صدمگابیت بر ثانیه امضا شد.
 
  واگذاری ۲۳۰۰ کودک برای فرزندخواندگی در سال گذشته: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور: ۲۳۰۰ خانواده سال گذشته از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند. از این تعداد ۲۰۷۵ خانواده بدون فرزند (اولویت اول)، ۴۶ بانوی مجرد (اولویت دوم) و مابقی خانواده‌های دارای فرزند (اولویت سوم) بوده‌اند.
 
  تولد یک میلیون نوزاد در سال ۱۴۰۱: سازمان ثبت احوال کشور: ولادت ثبت‌شده در سال ۱۴۰۱ در کل کشور یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۸۱ نوزاد بودند که از این تعداد ۵۵۵ هزار و ۸۵۵ نوزاد پسر و ۵۱۹ هزار و ۴۳۶ نوزاد دختر بودند.
 
 افزایش ۳۰ درصدی شکایات از جامعه پزشکی: سازمان نظام پزشکی کشور: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ثبت شکایات از جامعه پزشکی ۳۰ درصد افزایش یافته است. در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پرونده در هیأت‌های انتظامی کشور ثبت شده است. میزان محکومیت در هیأت‌های بدوی و تجدید نظر حدود ۵۰ درصد بوده است.
 
  فقط ۴ درصد از حقآبه ایران از هیرمند وارد کشور شد: کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران: طبق معاهده بین‌المللی، باید در سال‌هایی که آب وجود دارد، به‌میزان ۸۲۰ میلیون متر مکعب از آب هیرمند به سمت ایران بیاید؛ اما سال گذشته فقط ۲۷ میلیون مترمکعب(4درصد) آب وارد ایران شد.
 
  ۳۵ کشتی متخلف را توقیف کردهایم: سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه: یک رسانه بعد از توقیف یک کشتی توسط نیروی دریایی سپاه، مطالب نادرستی انتشار داد که به‌دور از اخلاق‌مداری بود. توقیف این کشتی با حکم دادگاه بوده؛ اما متأسفانه در آن رسانه بیان شد، این توقیف دلیل دیگری داشته است؛ این یعنی اخلاق رسانه را ندارد. تاکنون ۳۵ کشتی متخلف توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده که این کشتی جدید هم یکی از آنهاست.
 
  سوداگری با خانههای خالی: زاکانی شهردار تهران: حدود 350 هزار خانه خالی در تهران برآورد می شود که عمدتا مربوط به بالای شهر و با هدف سوداگری نگه داشته می‌شود. شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: امیدواریم با قانون مالیات بر خانه‌های خالی، آنها وارد بازار مسکن شده و شرایط بهتر شود.
 
  کاهش ۳.۹ درصدی آمار ازدواج در کشور: سرپرست مرکز جوانی جمعیت: میزان موالید در کشور ۳.۷ درصد کاهش یافته؛ اما شیب کاهش کمتر شده که نشان می‌دهد، اگر قانون جوانی جمعیت به‌خوبی اجرا شود، می‌توانیم کشور را از سالخوردگی نجات دهیم. در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، آمار ازدواج ۳.۹ درصد کاهش یافته است.
 
  تجهیز ناوشکنهای ارتش به موشک کروز ابومهدی: فرمانده نیروی دریایی ارتش، از تجهیز ناوشکن‌های این نیرو به موشک‌های کروز ابومهدی خبر داد. موشک کروز ابومهدی، از تولیدات صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برد بیش از هزار کیلومتر است که می‌تواند هر هدفی را منهدم کند.
 
  گذرنامه ویژه ارزانتری برای زائران اربعین پیشبینی شده است: وحیدی وزیر کشور: گذرنامه ویژه‌ای برای ایام اربعین طراحی شده است تا دیگر نیاز نباشد، زوار هزینه گزافی را برای گذرنامه‌ای که به‌طور معمول استفاده می‌شود، پرداخت کنند و در رابطه با لغو ویزا نیز، مجدداً به توافق رسیدیم.
 
 ساخت کامل‌‌ترین شبیهساز ناوبری شناورهای نظامی: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران: امروز(27/02/1402) شاهد رونمایی از شبیه‌ساز ناوبری و فرماندهی شناورهای نظامی بودیم که قابلیت تبدیل به شناورهای غیرنظامی را هم دارد و روی آن انواع مأموریت‌ها برای شناورهای نظامی و تهدیدهای احتمالی در دریا و انواع وضعیت‌های جوی پیش‌بینی شده است. این شبیه‌ساز کامل‌‌ترین و بهترین شبیه‌‌سازی است که در منطقه شاهد‌یم و نمونه مشابه آن را من ندیده‌ام.
 
 آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان: عملیات اجرایی طرح ملی نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد. این طرح در مجموع با پیشرفت فیزیکی۱۱.۳ درصد و پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.
 
  بهرهبرداری از طرحهای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان: با حضور رئیس‌جمهور، طرح‌هایِ جهاد آب‌رسانی به ۱۵۵ روستای استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این طرح‌ها، ۶۶ هزار نفر از جمعیت روستایی این استان، از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند. این طرح‌ها در قالب ۷ مجتمع آب‌رسانی و ۲۶ طرح مجزا با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان اجرا شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه