هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

وعده‌های داده‌شده در رابطه با مسکن هرچه زودتر عملی شود

وعده‌های داده‌شده در رابطه با مسکن هرچه زودتر عملی شود

مهندس پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، 28 اردیبهشت با سفر به شهر مقدس قم، با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) به‌صورت جداگانه دیدار کرد. ایشان در این دیدارها، با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی، تصریح کردند: باید در مدیریت کارها اهم و مهم‌ها لحاظ شود؛ چنانچه بعضی از مناطق کشور، گرفتار مشکل کم‌آبی هستند و باید برای رفع این مشکل، اقدامات مفید و مؤثری صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با تقدیر و برجسته خواندن اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های عام‌المنفعه و رسیدگی به وضعیت معیشتی ایتام و محرومان، گفتند: شما در طول سنوات انقلاب اسلامی، در هر سمت و مسئولیتی که قرار گرفتید، به‌فضل الهی به‌نحو احسن موفق بوده‌اید.
معظم‌له در ادامه افزودند: خداوند در قرآن کریم، موضوع مسئولیت را مکرر بیان نموده و هر مسئولی باید به نحوه تعهد و مسئولیت خود توجه داشته باشد؛ باید توجه داشت که در اسلام، وظیفه و تعهد مسئولان امر بسیار مهم و وسیع است، و جایگاه شغلی هر کس مسئولیت‌آفرین است و هر مسئولی، باید موازین اسلام را در این امر رعایت کند. چنانچه امیر‌المومنین(ع) فرمودند: شما حتی در مقابل زمین‌ها و حیوانات نیز مسئول هستید.
این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کردند: باید توجه داشت، اسلام عنایت خاصی به خدمت‌رسانی به مردم و اجتماع دارد؛ چراکه موقعیت شغلی و مسئولیت، وسیله کسب و منبع درآمد نیست؛ بلکه این شغل مسئولان، به‌صورت امانتی بر عهده آنان است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی، تصریح کردند: باید در مدیریت کارها اهم و مهم‌ها لحاظ شود؛ چنانچه بعضی از مناطق کشور، گرفتار مشکل کم‌آبی هستند و باید برای رفع این مشکل اقدامات مفید و مؤثری صورت بگیرد. چگونه می‌شود که همدان در سینه کوه‌های الوند، از مشکل کم‌آبی رنج ببرد. باید دقت کرد، برای رفع مشکلات باید عوامل و ریشه‌های آن را پیدا نمود. فقر و گرانی و پایین بودن ارزش پول ملی، مشکلاتی هستند که باید هرچه سریع‌تر ریشه‌یابی و برطرف شود.
معظم‌له گرانی مسکن و بالا بودن اجاره‌بها را یکی از دغدغه‌های مردم توصیف و تأکید کردند: متولیان امور مسکن هرچه سریع‌تر فکر و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند و وعده‌های داده‌شده را هرچه زودتر عملی کنند.
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کردند: از نظر اسلام، جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است. در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم ریشه‌کن شود. آگاهی و دانش، سبب ریشه‌کن شدن جهل می‌گردد و باید فقر جای خود را به رفاه بدهد. باید در قدم اول، فقر را از این مملکت ریشه‌کن کرد که نیاز به سعی و تلاش همه مسئولان امر دارد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، سخن امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر را بهترین سرمشق برای مسئولان در اهتمام به مردم دانسته و یادآور شدند: حضرت در نامه‌ای به مالک اشتر نوشتند: ‌ای مالک! «إنما عمادالدین و جماع المسلمین والعدة للأعداء العامة من الامة، فلیکن صغوک لهم، و میلک معهم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این‌رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها، سرلوحه کارها و برنامه‌های شما باشد.
ایشان در پایان، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام را در سایه خدمت‌رسانی به مردم بیان نموده و افزودند: برای حفظ نظام باید به مردم خدمت کرد و از عواملی که این نظام را به وجود آوردند، حراست نمود. باید توجه داشت که ما در زمان جنگ به‌پشتوانه همین مردم در مقابل تمامی دشمنان ایستادیم؛ از این‌رو عنایت و خدمت‌رسانی به مردم باید سرلوحه تمام کارها باشد.

 
  رفع مشکلات مردم با تلاش و عمل مسئولان محقق میشودآیت‌الله سعیدی نیز در این دیدار، با اشاره به ایام دهه کرامت، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) برای گره‌گشایی از مشکلات مردم یک دست غیبی دارند و یک دست مادی و ظاهری که هر دو در کنار هم، تأثیرگذارند.
وی با بیان اینکه دست غیبی اهل‌بیت(ع) همواره در کار است و گاهی گره‌هایی را باز می‌کنند که ما متوجه هم نمی‌شویم، افزود: دست ظاهری اهل‌بیت(ع)، برخی از مؤمنین هستند که از زندگی مردم گره‌گشایی می‌کنند.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) ادامه داد: باز شدن گره‌های زندگی مردم با دست غیبی اهل‌بیت(ع) با دعا و توسل ممکن است؛ اما همیشه این دست غیبی به کمک نمی‌آید؛ در شرایط امروز بیش از گذشته، باید با تلاش، علم و عمل در مسیر رفع مشکلات مردم حرکت کرد و امیدواریم، خداوند همه مسئولان را در این مسیر موفق کند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه خون پاک شهیدان پشتیبان شماست، گفت: یکی از مصادق شکر مخلوق، شکرگزاری نسبت به شهدا و امام(قد) است و آمدن شما به قم و خدماتی که دارید، از مصادیق قدردانی از امام و خون پاک شهداست.

 
  سرعت تورم از سرعت رسیدگی ما به محرومان بیشتر استرئیس بنیاد مستضعفان هم در این دیدار‌ها، با بیان اینکه تصمیمات خوبی در حوزه‌های اقتصادی استان قم و رسیدگی به محرومان گرفته شده است، اظهار کرد: ۲۰۰ خانه برای محرومان در استان قم در حال ساخت است که تا ۶ ماه آینده تمام می‌شود و طرح‌های جدید دوباره آغاز خواهد شد.
مهندس فتاح با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین محرومان استان قم توزیع شده است، گفت: از طرف بنیاد مستضعفان در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک سینا برای وام دادن به محرومان اختصاص داده شده و ۱۰ میلیارد تومان هم، به کمیته امداد قم و ۱۰ میلیارد هم، برای کمک‌های موردی به استان قم اختصاص یافته است.
رئیس بنیاد مستضعفان، با بیان اینکه چند نقطه محروم اطراف قم هم، شناسایی شده که باید رسیدگی بیشتری به آن شود، گفت: برنامه ما برای همه کشور، کمک به مردم و محرومان، کار اقتصادی برای اشتغال پایدار، تولید، رفع نیاز مردم و صادرات است و از طریق بنیاد علوی هم کارهای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم، سال گذشته حدود هزار طلبه از طرف بنیاد مستضعفان به مناطق محروم اعزام شدند و ساخت خانه عالم و مسجد در مناطق محروم نیز، در دستور کار ماست.
 

ارسال دیدگاه