هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه علمیه محور راهبری و شکل‌دهی جریان عظیم امت واحده اسلامی در جهان است

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور

حوزه علمیه محور راهبری و شکل‌دهی جریان عظیم امت واحده اسلامی در جهان است

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، بر لزوم شناساندن نهاد حوزه علمیه در عرصه بین‌المللی تأکید کرد و گفت: باید کمک کنیم، جایگاه نهادی دین با محوریت حوزه‌های علمیه در عرصه بین‌الملل تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام والمسلین حسینی کوهساری، ۲۸ اردیبهشت در اولین گردهمایی استادان ادبیات عرب، با مدیران مجتمع آموزشی پژوهشی بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه رسالت بسیار سنگینی نسبت به جامعه بشریت دارند.
وی بر لزوم شناساندن نهاد حوزه علمیه در عرصه بین‌المللی تأکید کرد و گفت: باید کمک کنیم، جایگاه نهادی دین با محوریت حوزه‌های علمیه در عرصه بین‌الملل تقویت شود.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه نهاد حوزه علمیه در عرصه بین‌الملل، باید کنشگر بین‌المللی باشد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید محور و مرجع و انرژی‌دهنده در شکل‌دهی امت واحده اسلامی در سراسر جهان باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: در صورتی امت واحده در جهان شکل می‌گیرد که دانشگاهیان، سیاست‌مداران، تجار، رسانه‌ها، اصحاب قلم و هنر جهان اسلام، دور هم جمع شوند.
وی حوزه علمیه را محور راهبری و شکل‌دهی جریان عظیم امت واحده اسلامی در جهان دانست و گفت: در صورتی امت اسلامی شکل می‌گیرد که از تمام ظرفیت جهان اسلام استفاده شود.
این استاد حوزه علمیه یادآور شد: حوزه‌های علمیه باید فراتر از مرزهای دنیای اسلام برای تشکیل امت صالحان در پهنه بین‌المللی و دفاع از همه مظلومان در برابر مستکبران عالم ایفای نقش کنند.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در تمام مقاطع، نقشی بین‌المللی داشته‌اند، گفت: حوزه‌های علمیه به‌تناسب زمانی در نجف، حله، قم، اصفهان و بغداد فعال بوده است.
وی به جریان مجدد بازگشت به دین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: مسیحیت پاپ و کاتولیک، احیای دین خودشان را مدیون امام خمینی(قد) هستند؛ چون حضرت امام(قد) نه‌تنها اسلام و شیعه؛ بلکه دین را در عالم زنده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، به وجود بیش از ۸ شبکه بین‌الملل برای تبیین مبانی دینی اشاره کرد و گفت: ۸ هزار طلبه زبان‌دان و ۲۵۰۰ طلبه عرب‎زبان در عرصه بین‌الملل داریم.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه امروز بالغ بر ۱۰۰ تشکل حوزوی بین‌المللی داریم، افزود: ۴۷ حوزه علمیه کشور، برنامه‌های زبانی اجرا می‌کنند و بیش از ۱۵۰شبکه تخصصی در حوزه‌های علمیه کشور داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، با اشاره به بولتن‌های خبری در سطح بین‌الملل، خاطرنشان کرد: از طریق این بولتن‌های خبری، ماهیانه اخبار مختلف در کشورهای دیگر را در عرصه بین‌الملل رصد می‌کنیم.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور، از وجود ظرفیت‌های فراوان بین‌المللی داخل حوزه‌های علمیه خبر داد و یادآور شد: مبلغان، تشکل‌های بین‌المللی و ۱۲شبکه از فعالان رسانه‌ای بین‌المللی در نشر، ترجمه و تحقیق، از مهمترین ظرفیت‌های حوزه علمیه در عرصه بین‌الملل در داخل کشور می‌باشند.

ارسال دیدگاه