هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انتظارات رهبر انقلاب از مجمع نمایندگان طلاب را به برنامه راهبردی تبدیل کنید

آیت‌الله رجبی

انتظارات رهبر انقلاب از مجمع نمایندگان طلاب را به برنامه راهبردی تبدیل کنید


رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در دیدار هیأت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: انتظارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مجمع را سرلوحه کار خود قرار دهید و آن را تبدیل به یک برنامه راهبردی کنید.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رجبی، عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در دیدار هیأت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تشکیل کارگروه‌ها و هیأت‌اندیشه‌ورز را از کارهای بسیار خوب مجمع نمایندگان طلاب برشمرد و گفت: ضمن بررسی و مرور فعالیت‌های دوره‌های گذشته، مجمع را به دو بعد فردی و جمعی می‌توان تقسیم کرد که با توجه به جایگاه و ساختار آن در بعد جمعی، این مجمع می‌تواند کارهای بسیار خوبی انجام دهد.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: اینکه چه کارهایی شده و چه کارهایی می‌بایست، انجام شود و تا به‌حال نشده، بررسی و نسبت‌سنجی شود و برای بهبود برنامه‌ها آنهایی را که اولویت دارد، به‌طور جدی پیگیری کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: برنامه‌های اولویت‌دار و واجب‌تر برای هر سال خود را لیست نموده و تا حصول نتیجه مطلوب دنبال کنید.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) افزود: همچنین ظرفیت‌ها و کمبودهای هر استان را شناسایی کرده و برای آنها برنامه‌ریزی کنید و استان و مسئولان استانی را نیز از آنها بهره‌مند سازید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتظارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مجمع را سرلوحه کار خود قرار دهید و آن را تبدیل به یک برنامه راهبردی کنید، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی که اثربخش بوده، خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنید؛ یعنی گزارشی عملیاتی که اقدام، عمل و نتیجه‌بخشی در آن نمود داشته باشد.
وی ادامه داد: کارها را در سه قالب توسعه‌ای، ارتقایی و تحولی می‌توانید، ارائه کنید که دو شکل اولی در حد خود خوب است؛ اما نگاه تحولی در کارها یعنی ارائه یک کار و ایده‌ نو و جدید از ضروریات بوده و با توجه به کارکردها و توانمندی‌های مجمع نمایندگان طلاب، به بررسی ایده‌های نو و جدید پرداخته و به نتیجه برسانید.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در پایان، گفت: علامه مصباح یزدی(ره) در رهنمودهای خود توصیه بر کار خالصانه کرده و همیشه در کنار تأکید بر تلاش و همت مضاعف در پیگیری‌ها، بیان می‌کردند: «سنت خداست که هرچه خدا می‌خواهد، به ما بدهد، از کانال اهل‌بیت(ع) می‌دهد. آسان‌ترین، مفیدترین و مطمئن‌ترین راه، توسل به اهل‌بیت(ع) است».
 گفتنی است، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گزارشی از برنامه‌ها و کارهای جدید و در دست اقدام این مجمع در سطح کشور ارائه کرد.

ارسال دیدگاه