هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پیاده روی اربعین؛  اردوی بزرگ تبلیغی برای واقعه عاشورا

آیت‌الله حسینی بوشهری

پیاده روی اربعین؛  اردوی بزرگ تبلیغی برای واقعه عاشورا

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت کم‌رنگ کردن حضور مردم در مراسم مذهبی دهه اول محرم، گفت: دشمنان ارادت مردم به امام حسین(ع) را سد راه خود برای مقابله با انقلاب اسلامی دیدند و از این‌رو در جهت کاستن از این شور حسینی تلاش کردند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت کم‌رنگ کردن حضور مردم در مراسم مذهبی دهه اول محرم، گفت: دشمنان ارادت مردم به امام حسین(ع) را سد راه خود برای مقابله با انقلاب اسلامی دیدند و از این‌رو در جهت کاستن این شور حسینی تلاش کردند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از شعار حسین‌بن علی(ع) برخاسته است؛ بنابراین نمی‌شود، کسی عاشق حسین‌بن علی(ع) باشد؛ ولی عاشق این انقلاب نباشد.
امام جمعه قم خطاب به مسئولان فرهنگی سازمان اوقاف، ابراز کرد: امروز شما مخاطبان «هل من ناصر» امام حسین(ع) هستید؛ بنابراین نباید اجازه دهید که پیام عاشورا از بین برود. باید تلاش کنید تا عشق، احساس و شور حسینی را به منطق حسینی بدل سازید؛ چراکه این شور، هیچ‌گاه با منطق از بین نخواهد رفت.
پیادهروی اربعین، معنوی و فرهنگساز
وی پیاده‌روی اربعین را یک پیاده‌روی معنوی و فرهنگ‌ساز عنوان و اظهار کرد: این جمعیتی که سال به سال رو به افزایش است، در حقیقت یک اردوی بزرگ تبلیغی برای واقعه عاشوراست؛ بنابراین نهادهای فرهنگی باید همان‌گونه که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام‌رسان عاشورا بودند، تلاش کنند تا پیام عاشورا را زنده نگاه دارند.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین روایتی از امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و بیان کرد: از امام حسن(ع) راجع به عقل و خرد سؤال شد، حضرت در پاسخ فرمود: «التجرع للغصه حتى تنال الفرصه»؛ یعنی عقل عبارت است از جرعه جرعه غصه‌ها و سختی‌ها را به جان خریدن تا زمان دست‌یابی به فرصت پیش آید.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: پیامبر(ص) در زمان دعوت به اسلام، بسیاری از ناملایمات و سختی‌ها مانند شعب ابی‌طالب را تحمل کردند که در نتیجه آن می‌بینیم، نام ایشان و اسلام در سراسر دنیا گسترش یافته است؛ ولی نامی از ابولهب‌ها، ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها باقی نمانده است.
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به قرآن‌سوزی‌های اخیر، تصریح کرد: کسانی که امروز به قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) هتاکی می‌کنند، به‌خاطر بغض و کینه‌ای است که از گسترش دین نبوی دارند.
وی ادامه داد: در ماجرای غدیر نیز تلاش کردند تا امامی را که خداوند او را انتخاب و پیامبر(ص) دست او را به ولایت بلند کرده بود، کوچک کنند و کنار بگذارند؛ اما امروز ببینید که نام امیرالمؤمنین(ع) چگونه در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان بلندآوازه است.
لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، گزارشی از اقدامات ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه کرد و از اعزام بیش از چهارصد مبلغ و برپایی حدود ۳۶۵ موکب توسط این سازمان، خبرداد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه