هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امر پرورش برای جامعه و نظام موضوعی مهم و حیاتی است

آیت‌الله رجبی

امر پرورش برای جامعه و نظام موضوعی مهم و حیاتی است

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امر پرورش برای جامعه و نظام یک موضوع مهم و حیاتی است؛ لذا رسالت معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، رسالتی مهم، ارزشمند، اثرگذار و خطیر می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمود رجبی، عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در دیدار دبیران کمیته‌های همکاری استان‌های کشور (معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها)، گفت: رسالت معاونان پرورشی و فرهنگی، رسالتی مهم، حیاتی و ارزشمند است که اگر درست ایفا نشود؛ امر بسیار خطیری است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کار تعلیم و تربیت همت بلندی را می‌طلبد و همه کسانی که در جامعه ما دارای شخصیت بالنده و اخلاقی هستند، در واقع کسانی هستند که در نقطه تربیتی در اوج هستند. امروز در جامعه ما و نسل جوان و نوجوان ما، ابعاد مختلف اخلاقی و تربیتی وجود دارد و مورد توجه است و اگر نتوانیم، به‌خوبی این ابعاد را تأمین کنیم، طرف مقابل ما که کارشان ایجاد خدعه، انحراف و گمراهی است و اتفاقاً از نظر علمی نیز بسیار فعالند، دست به کار بوده و کاستی‌ها را به‌نفع خود رقم می‌زنند.
آیت‌الله رجبی با اشاره به فتنه‌های در طول دوران، خاطرنشان کرد: اگر فتنه‌های دوران را بررسی کنید، تمامی کسانی‌که محور این فتنه یا همراهان این فتنه بوده‌اند، از نظر تربیتی، معرفتی و بینشی مشکل داشتند و این مشکلات، آنها را به این مرحله رسانده است؛ لذا اهمیت امر پرورش و تربیت بر کسی پوشیده نیست و شما به‌عنوان متولیان امور پرورشی، فرهنگی و تربیتی، نقش بسیار پراهمیتی دارید؛ خلاقیت، نوآوری و ابتکار، لازمه امور پرورشی و فرهنگی است که باید نسبت به آن با علم و دانش ورود جدی‌تری داشته باشید.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) تصریح کرد : شما به‌عنوان مسئولان پرورشی و فرهنگی باید دو نکته را مورد توجه مؤکد قرار دهید: نخست، کتب مربوط به پرورش جوانان و اخلاق جوانان را بخوانید و به دانش‌آموزان معرفی کنید و سپس از خودتان غافل نشوید؛ اینکه یک مربی نسبت به مباحث علمی و دانشی تربیتی مجهز و مسلط باشد، بدون تردید خروجی و نتیجه مطلوب‌تر را رقم می‌زند؛ لذا این به‌روز بودن کمک می‌کند تا بهتر در برابر شبهات ایستادگی کرده و آن را دفع کنید؛ همچنین بهترین خروجی را برای مسائل اخلاقی و تربیتی داشته باشید.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه توسل به ائمه اطهار(ع) باید مورد توجه معاونان پرورشی و فرهنگی باشد، ادامه داد: این توسل می‌تواند در حد یک سلام و صلوات بر ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه مولا و مقتدای‌مان امام عصر(عج) باشد که حضرت را ناظر برنامه‌های خود بدانیم و دعای حضرت را برای پیشبرد بهتر اهداف الهی و متعالی همراه داشته باشیم.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش وپرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، گزارشی از روند فعالیت‌های این ستاد ارائه کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه