هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

توزیع عادلانه کادر درمانی مناسب در تمام نقاط کشور

تأکید آیات عظام نوری همدانی و سبحانی در دیدار وزیر بهداشت

توزیع عادلانه کادر درمانی مناسب در تمام نقاط کشور

دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سفر به قم، با آیات عظام نوری همدانی و سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت، با ضروری خواندن تبیین سبک زندگی اسلامی و نقش آن در نشاط و سلامت فرد و جامعه، افزودند: در اسلام بر پیشگیری قبل از درمان؛ مانند، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ورزش و تحرک بدنی، اعتدال در خوردن و آشامیدن، خواب مناسب و سحرخیزی در قالب سبک زندگی اسلامی تأکید شده است که دلیل بر توجه اسلام به این امر می‌باشد.
این مرجع تقلید در ادامه، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند کادر درمان و پزشکی، بیان کردند: اهمیت و شرافت درمان بیمار، اگر خدمت همراه با اخلاص باشد، بسیار ارزشمند و مورد مقبول خداوند است و بحمدالله اقدامات صورت‌گرفته از سوی کادر درمان در عرصه سلامت و به‌ویژه در مقابله با ویروس کرونا که با فداکاری و گذشت، از بیماران پرستاری و خدمت‌رسانی کرده‌اند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با تأکید بر توجه به مناطق محروم کشور ذر امر بهداشت و درمان، گفتند: باید توجه نمود، تمام نقاط کشور از داشتن کادر درمان مناسب برخوردار باشند و اگر در این زمینه کمبودی احساس می‌شود، باید با سعی و تلاش و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برطرف شود.
معظم‌له یکی از وظایف مهم دولت در ایجاد سلامت و نشاط در زندگی مردم را، مبارزه با فقر و بهبود وضعیت معیشتی دانستند و افزودند: اسلام با فقر و جهل و بی‌عدالتی، مخالف است و بر تحقق آگاهی، عدالت و رفاه در جامعه بسیار تأکید نموده است و باید با اقدامات دولت، در گوشه و کنار کشور رفاه و عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند.
در تمام امور، خدا را در نظر بگیرید و به او متکی باشید
به گزارش شفقنا، آیت‌الله‌العظمی سبحانی نیز در دیدار وزیر بهداشت، خطاب به وی گفتند: شما در سخت‌ترین شرایط به‌لحاظ شیوع کرونا، مسئولیت را بر عهده گرفتید که بحمداله موفق بودید.
ایشان با بیان اهمیت فعالیت در حوزه بهداشت و درمان و توجه به نیاز بیماران، افزودند: این مسئولیت شما عبادت است و باید در تمام امور خود، خدا را در نظر بگیرید و به او متکی باشید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه