هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آموزش بیش از سه هزار مبلغ دانش‌آموزی در ۱۸ سال فعالیت مرکز آینده‌سازان

آموزش بیش از سه هزار مبلغ دانش‌آموزی در ۱۸ سال فعالیت مرکز آینده‌سازان

مرکز آینده‌سازان ذیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال ۸۲ به اعزام مبلغ دانش‌آموزی پرداخته و در این مدت ۳۰۵۰ پرونده تبلیغی در این مرکز ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسدالله شیرمحمدی معاون تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مرکز آینده‌سازان، ۳۱ فروردين در نشستی با خبرنگاران گفت: این مؤسسه نزدیک ۲۰ سال در حوزه دانش‌آموزی ورود کرده و ۳ هزار مبلغ را در این حوزه تربیت کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده است.
معاون تبلیغ مؤسسه آینده‌سازان با بیان اینکه از سال ۸۲ فعالیت این مرکز با ۳۰ مبلغ شروع شد، ادامه داد: نزدیک به ۳۰۵۰ پرونده تبلیغی داریم و از این افرادی که پرونده تبلیغی داشتند، در بازه‌هایی غیر از رمضان و محرم، مانند دهه فجر و ایام فاطمیه نیز از آن‌ها استفاده کردیم.
وی تصریح کرد: در شروع کار تبلیغی مرکز آینده‌سازان، آموزش تخصصی مبلغان برای مخاطب نوجوان و دانش‌آموز نبود که بتوانند با نوجوان ارتباط بگیرند؛ اما در این مرکز در کنار بحث تبلیغ بحث پژوهش هم اضافه شد و نیاز‌های دانش‌آموزان توسط مبلغان رصد و از محتوا‌های گزارش‌شده، دو کتاب «منظومه فکری تربیتی نوجوان و جوان» و «الگوی تعالی دختران» تولیده شده که قابل استفاده برای مبلغان است.
حجت‌الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه همه مبلغان آموزش‌دیده در حال تبلیغ دانش‌آموزی نیستند، گفت: با آموزش‌های مرکز و تجربه‌های تبلیغی، تربیت نیرو اتفاق افتاده و در جایگاه‌های گوناگونی مسئولیت گرفتند؛ برای مثال امام جمعه یا مدیرکل تبلیغات استان با سابقه تبلیغ دانش‌آموزی وجود دارد که در مسئولیت خود نگاه و راهبردی متناسب با نوجوانان دارند.
وی با بیان اینکه نزدیک به هزار مبلغ به‌صورت فعال از ظرفیتشان استفاده می‌کنیم، گفت: مبلغان دانش‌آموزی از قم اعزام می‌شدند: اما این سیاست تغییر کرد و اعزام از قم نداریم و سراغ ظرفیت‌های استانی رفته‌ایم؛ به‌طوری که مبلغان توانمند استانی را ذیل یک شبکه شکل دادیم تا کار تبلیغی دانش‌آموزی انجام دهند و در نتیجه این کار ۱۵ استان نیاز مبلغ را از خودش تأمین کرده است.
معاون تبلیغ آینده‌سازان اظهار کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش وارد می‌شویم و اولویت با مدارسی است که از حضور روحانی محروم بوده‌اند؛ نگاه تشکیلاتی در بین مبلغان مرکز آینده‌سازان وجود دارد و در ارتباط با دانش‌آموز، نخبه‌ها را شناسایی می‌کند و به طرح دانش‌آموزی متصلش می‌کند.
حجت‌الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه مبلغان مرکز آینده‌سازان برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز دانش‌آموز جذب می‌کنند، گفت: مبلغی توانمند است که خوب ارتباط می‌گیرد و از آسیب‌های اعزام از قم همین بود که ناخودآگاه ارتباط مبلغ با دانش‌آموز قطع می‌شد؛ فلسفه تشکیلات مبلغ بومی برای جبران همین خلأ بوده است؛ بستر تبلیغی ما جایی است که مدرسه باشد و در مناطق محرومی که مدرسه ندارند، مبلغ به‌صورت جهادی حضور پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه سؤالاتی که دانش‌آموزان دارند، توسط مبلغ در گزارشات مرکز آینده‌سازان ثبت می‌شود، گفت: ۲۰ هزار سؤال از سوی دانش‌آموزان پرسیده شده است و این اطلاعات پایش و دسته‌بندی شده است که در اختیار مبلغ جدید قرار می‌گیرد تا بداند، سیر دغدغه دانش‌آموزان در این استان و منطقه چه بوده تا با یک اطلاعات جامع وارد شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه