هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انتقاد امام جمعه قم از کارهای مقطعی و مناسبتی در امور خیر

انتقاد امام جمعه قم از کارهای مقطعی و مناسبتی در امور خیر

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها مقطعی و مناسبتی است، افزود: همان‌طور که دشمنان برای کارهای زشت خود ریل‌گذاری می‌کنند، ما هم باید برای کارهای خیر خود ریل‌گذاری کنیم تا امور خیر استمرار داشته باشد و افرادی که بعد هم می‌آیند، این ریل‌ها را به هم نزنند و هر مسئولی که می‌آید، مکمل و متمم مسئول قبل باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی، یکم اردیبهشت در دیدار حجت‌الاسلام عرب‌پور سرپرست جدید ستاد اقامه نماز استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارکه حج، اقامه نماز را یکی از وظایف مهم کارگزاران و حاکمان دانست و گفت: در سیره و سخن اهل‌بیت(ع) هم به این مسئله تأکید فراوانی شده است و اوج آن هم در ماجرای کربلا بود که در مرئی و منظر دشمن اقامه نماز کردند تا بگویند که حتی به‌بهای از دست دادن چند نفر هم، اقامه نماز باید نمود داشته باشد و باید برای اقامه نماز تا پای جان استقامت کرد.
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها مقطعی و مناسبتی است، افزود: همان‌طور که دشمنان برای کارهای زشت خود ریل‌گذاری می‌کنند، ما هم باید برای کارهای خیر خود ریل‌گذاری کنیم تا امور خیر استمرار داشته باشد و افرادی که بعد هم می‌آیند، این ریل‌ها را به هم نزنند و هر مسئولی که می‌آید، مکمل و متمم مسئول قبل باشد.
نماینده ولی‌فقیه در قم با بیان اینکه برای رواج نماز باید نمازهای متنوع و متناسب با اصناف، اشخاص و موقعیت‌ها برگزار شود، گفت: در برخی موارد تعدد نماز جماعت خوب نیست؛ ولی در برخی جاها خوب است که نمازهای متنوع و متعدد برگزار شود؛ زیرا برای کسبه‌ای که می‌خواهند نماز بخوانند، نمی‌شود نماز را طول داد و بیان طویل احکام داشت.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به لزوم همکاری ستاد اقامه نماز با قرارگاه ۱۹ دی استان، نتیجه اقدامات هر دو مجموعه را بازدارندگی از فحشا و منکرات دانست و گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها باید هم در بیان و تبلیغ و هم در عمل و اجرا اولویت‌بندی شود؛ زیرا اجرای همه برنامه‌ها در یک زمان امکان ندارد و بیان همه طرح‌ها هم ممکن است، باعث موضع‌گیری برخی افراد شود.
وی با بیان اینکه طرح‌ها باید قدم به قدم انجام شود، گفت: در قرآن بیان شده است که شیطان قدم به قدم جلو می‌آید. بنابراین ما هم باید در مقابل شیطان قدم به قدم نسبت به اهداف خود حرکت کنیم و بدانیم که اگر نیت‌های ما خدایی باشد، خداوند هم کمک می‌کند.
امام جمعه قم با تأکید بر اینکه همه کارها در اختیار شما نیست؛ بلکه شما باید مقدمات را فراهم کنید، خاطرنشان کرد: همان‌طور که خدا در اقامه نماز اجبار نکرده و با تشویق و تهدید مردم را به نماز دعوت کرده، نباید جوری باشد که مانند برخی کشورهای مسلمان، کسبه به اجبار تعطیل کنند؛ زیرا این کار نیت‌ها را خراب می‌کند و اقامه نماز این نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه