هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

عمر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) همواره در راه دین و دفاع از اهل‌بیت(ع) خرج شد

در اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(ره) عنوان شد

عمر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) همواره در راه دین و دفاع از اهل‌بیت(ع) خرج شد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت آیت‌الله صافی به‌شدت از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کردند، بیان کرد: در این زمینه حساس بودند و اگر احساس می‌کردند، در جایی حقوق اهل‌بیت(ع) نادیده گرفته می‌شود، به‌شدت ایستادگی می‌کردند.

اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره)، ۲۹دی با حضور علما، اساتید حوزه، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون، مسئولان استانی و دیگر اقشار مردمی، از سوی بیت این مرجع فقید، در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، در این مراسم اظهار کرد: عمر آیت‌الله صافی(ره) همواره در راه دین و دفاع از اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) خرج شد که البته بخشی از اجر و ثواب خود را در این دنیا با تشییع باشکوه در قم و کربلا از خداوند دریافت کرد.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه و مقام بلند علما، ابراز کرد: عبارت «اوتوا العلم درجات» در چندین جای قرآن کریم بیان شده است و این نشان‌گر این است که در آنها نکات بسیاری نهفته است که داشتن بار ارزشی، از آن جمله آن است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۱۰۷سوره مبارکه اسراء، بیان کرد: مرحوم علامه(ره) ذیل این آیه می‌فرماید: آیه عمومیت در علما دارد و تمام جسم علما در برابر خداوند خضوع و خشوع دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود تأکید کردند که حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) مرجعی دلسوز بود و مراجع در پیام‌های خود بیان کردند که ایشان ساده‌زیست، زاهد و شجاع بودند.
وی در ادامه تصریح کرد: در روز قیامت دانشمندان و عالمان در مقام دفاع از خداوند و توحید، حق سخن گفتن دارند و مرحوم طبرسی در مجمع‌البیان، منظور از «اوتوا العلم» را علما و فرهیختگان دانسته است.
سخنران مراسم با اشاره به شجاعت آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) خاطرنشان کرد: ایشان در عین شجاعت، ادب در گفتار داشتند و آنجایی که ضرورت داشت، بدون تعارف دیدگاه خود را بیان می‌کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار کرد: حضرت آیت‌الله صافی(ره) عالمی بصیر و آگاه ‌به‌زمانشان بود و عمر خود را در راه دفاع از ولایت و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) استفاده کرد و از خصوصیات دیگر این مرجع بزرگوار، مجالست دائمی با علم بود که از ایشان آثار گران‌بهای متعدد و نفیسی نیز به یادگار مانده است.
سخنران مراسم، با بیان اینکه حضرت آیت‌الله صافی(ره) به‌شدت از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کردند، بیان نمود: در این زمینه حساس بودند و اگر احساس می‌کردند، در جایی حقوق اهل‌بیت(ع) نادیده گرفته می‌شود، به‌شدت ایستادگی می‌کردند.
استاد جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز توصیه می‌کنم، کتاب «با جوانان» حضرت آیت‌الله صافی را مطالعه کنند؛ چراکه در این کتاب، پاسخ‌های متقن و صمیمانه‌ای برای سؤالات جوانان داشته‌اند.
وی اظهار کرد: مؤسسه تبلیغی دارالزهرا(س) از یادگارهای ارزشمند آیت‌الله صافی گلپایگانی است که نشان از توجه ایشان به امر مقدس تبلیغ است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با بیان اینکه علامه جعفری(ره) به توصیه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) شرحی بر نهج‌البلاغه را نوشت، ابراز کرد: در رفتار این عالم بزرگ، تواضع و احترام به علما به‌وفور دیده می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه