هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

ساخت بیش از 20 باب خانه عالم و مسجد از سوی بخش فرهنگی دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(قد)

ساخت بیش از 20 باب خانه عالم و مسجد از سوی بخش فرهنگی دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(قد)

بخش فرهنگی دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی(قد) از دوران مرجعیت آن مرجع  عظیم‌الشأن و خدوم  تاکنون در روستاها و شهرهای مختلف اقدام به ساخت بیش از 20 باب خانه عالم، بنای مسجد  و تکمیل و مرمت مساجد نموده است که بخشی از این خدمات بدین شرح می‌باشد.
▪ ساخت بیش از ۵ مسجد و خانه عالم در منطقه سیستان و بلوچستان و بخش باهوکلات دشتیاری؛
▪ ساخت و تکمیل بیش از  14 مسجد و خانه عالم در  روستاها و شهرهای استان هرمزگان؛
▪ ساخت 2 باب خانه عالم در روستاهای توابع و مناطق محروم شهر بندرعباس؛
▪ ساخت  بیش از 12 باب خانه عالم و تکمیل مسجد در روستاها و شهرهای تابعه شهرستان میناب؛

 
  خدمات آبرسانی
خدمات دیگری که توسط دفتر معظم‌له انجام شد، در بحث آب‌رسانی در مناطق محروم است. بخش فرهنگی دفتر توفیق آب‌رسانی به دو روستا در مناطق محروم و صعب‌العبور منطقه سردست شهرستان دزفول، منطقه احمد فداله که سادات زیادی در آن ساکن هستند، پیدا کرد. (در تابستان سال 93 با مساعدت و عنایت ویژه دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی بخش فرهنگی به دو روستا از روستاهای محروم و صعب‌العبور احمد فداله به‌نام روستای پاچل چلاوز و سربند از سرچشمه به‌طول نزدیک به بیست کیلومتر آب‌رسانی انجام گرفت.

 
  کمک به تهیه جهیزیه
​​​​​​​
بخش فرهنگی دفتر مرجع فقید آیت‌الله‌العظمی صافی(قد) همچنین، برای تهیه و کمک‌جهیزیه نو عروسان مناطق محروم استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و مناطق محروم دیگر صورت گرفت.
تهیه جهیزیه جهت خانواده‌های محروم از سادات اتفاق افتاد که این هم، از توفیقات بخش فرهنگی دفتر این مرجع فقید و عالی‌قدر صورت گرفته و خدمات متعددی در زمینه‌های مختلف از تهیه جهیزیه و آب‌رسانی به مناطق محروم، ساخت خانه‌های عالم، ساخت مساجد، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام اتفاق افتاده که این نشان-دهنده توفیقات بخش فرهنگی دفتر مرجع فقید و عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی آقای صافی گلپایگانی(قد) و اخلاص مثال‌زدنی آن مرجع بصیر بوده و می‌باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه