هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اسباب‌بازی‌های متناسب با مفاهیم قرآنی طراحی و عرضه شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور

اسباب‌بازی‌های متناسب با مفاهیم قرآنی طراحی و عرضه شود

حجت‌الاسلام و‌المسلمین فاضل، با اشاره به راهکار‌های نوین برای نسل جدید، افزود: قدم اول شناخت نیازهاست. بعد از اینکه نیازها شناسایی و هر نسل و جنسیتی تفکیک شد، می‌توان با کمک آنها برای تأمین نیازها تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در نشستی که در غرفه نهادهای حوزوی نمایشگاه قرآن برگزار شد، گفت: نمایشگاه محل عرضه محصولات است و در سی‌امین سال برگزاری آن، تا مقداری که توانستم بازدید کنم، با حجم خوبی از محصولات فرهنگی مناسب روبه‌رو بودم؛ البته نیاز‌های این نسل جدی است و می‌طلبد، حوزه‌های علمیه و همه نهادهای فرهنگی، مقداری بیشتر در عرضه، شناسایی نیازها و ارائه مطلوب‌تر فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به راهکار‌های نوین برای نسل جدید ادامه داد: قدم اول شناخت نیازهاست. بعد از اینکه نیازها شناسایی و هر نسل و جنسیتی تفکیک شد، می‌توان با کمک آنها برای تأمین نیازها تلاش کرد. به‌عنوان مثال در عرصه بازی‌های قرآنی به نظر می‌رسد، اسباب‌بازی‌های متناسب طراحی و عرضه شود. البته باید به‌قیمت مناسب باشد تا خانواده‌ها امکان بهره‌برداری داشته باشند یا پیام‌های قرآنی در قالب خط خوش به نسل جدید ارائه شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با تأکید بر اینکه محصولات متناسب با افراد و سنشان باید عرضه شود، افزود: نمایشگاه بهترین فرصت برای عرضه محصولات قرآنی است.
۲۱ هزار طلبه در طرح امین آموزش و پرورش حضور دارند
وی افزود: نیازها متنوع و جدی است و آنها به‌صورت دائم بازتولید می‌شوند. اگر بگویم حوزه خواهران به همه نیازها پاسخ داده است، اشتباه است. امروز طرح امین که در آن مبلغان حوزه در آموزش و پرورش حضور پیدا می‌کنند، از راه‌های پاسخ به نیازها و سؤالات نسل جوان است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین فاضل ادامه داد: مبلغان طرح امین در آموزش و پرورش، پاسخگوی مسائل محصلان هستند؛ طرح مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه که بالغ بر ۲۱ هزار نفر در این طرح حضور دارند. مسئولان به‌تناسب حالشان نقش‌آفرینی کنند و دغدغه‌های فکری محصلان را پاسخ دهند. در مدارس بسیاری از شبهات جدی است که حضور بالنده‌ای از مبلغان را می‌طلبد. در واقع جمهوری اسلامی، فضایی را برای بازتعریف نقش‌های روحانیت ایجاد کرد.
یادآوری می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلای امام خمینی(قد) تهران برپاست.

ارسال دیدگاه