هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی تجمع علمای مسلمان و حزب‌الله لبنان

محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی تجمع علمای مسلمان و حزب‌الله لبنان

تجمع علمای مسلمان و حزب‌الله لبنان، حمله نیروهای اشغالگر صهیونیستی به معتکفان در مسجدالاقصی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تجمع علمای مسلمان لبنان، با صدور بیانیه‌ای، حمله نیروهای اشغالگر صهیونیستی به معتکفان در مسجدالاقصی و دستگیری بیش از ۵۰۰ شهروند فلسطینی از مسجدالاقصی و اطراف آن ظرف چند ساعت را محکوم کرد.
این تجمع افزوده است: این حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی، مردم فلسطین را از ادامه رویارویی و اعتکاف در مسجد برای دفاع از آن در برابر هجوم گله‌های شهرک‌نشینان صهیونیستی، دلسرد نخواهد کرد.
تجمع علمای مسلمان از موضع دولت اندونزی در رد حضور دشمن صهیونیستی در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال که منجر به انصراف فیفا از جام جهانی شد، استقبال کرد و گفت: این موضع‌گیری شرافتمندانه مؤید این است که رژیم صهیونیستی، بخشی از امت ما نخواهد بود؛ بلکه غده سرطانی است که باید ریشه‌کن شود.
تجمع علمای مسلمان در بخش دیگر این بیانیه، به بررسی اوضاع سیاسی لبنان و منطقه پرداخت و گفت: نمایندگان بین‌المللی در حال هجوم به لبنان هستند و تعدادی از لبنانی‌ها برای دستیابی به توافق به پایتخت‌های دخالت‌کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری سفر می‌کنند؛ با علم به اینکه موضوع از طریق گفت‌وگوی داخلی بین نیروهای اصلی و جناح‌های پارلمانی لبنان و بدون نیاز به دخالت دیگران قابل حل است؛ به‌خصوص که دولت‌های خارج به دنبال منافع خود هستند و به منفعت لبنانی‌ها اهمیت نمی‌دهند و این طبیعی است که خارجی‌ها به منافع ما توجهی نداشته باشند.
این تجمع خواستار آن شد که پس از مطالعه کامل وضعیت داخلی و منطقه‌ای، فوراً گفت‌وگوی داخلی در مورد انتخاب رئیس‌جمهوری آغاز شود؛ چه از طریق تأمین اجماع شبه‌ملی یا یک اکثریت مناسب برای دستیابی به افرادی که قادر به بیرون آوردن کشور از بن‌بست هستند.
همچنین، حزب‌الله لبنان نیز یورش نیروهای اشغالگر صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی را به‌شدت محکوم کرد و  در بیانیه‌ای آنچه را که نیروهای اشغالگر مرتکب شدند، نقض آشکار حرمت مومنان و بیت‌المقدس دانست و گفت: این اقدام همه مسلمانان، مسیحیان و آزادگان جهان را تحت تأثیر قرار داد و تمام ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشت؛ لذا انتظار گسترده‌ترین کمپین نکوهش و محکومیت از سوی همه انسان‌های شریف و آزاده جهان را داریم. این، همچنین پیامی جدی به طرفداران عادی‌سازی روابط با این رژیم است تا این کشورها و دولت‌ها، تصویر واقعی این دشمن و تروریسم و جنایت‌کاری آن را بشناسند.
در این بیانیه همچنین آمده است: حزب‌الله با اعلام همبستگی کامل خود با مردم فلسطین و جناح‌های مقاومت، تأکید می‌کند که در تمام اقداماتی که برای حفاظت از نمازگزاران و مسجدالاقصی برمی‌دارند و دشمن را از ادامه حملات خود بازدارند، در کنار آنها می‌ایستد.

ارسال دیدگاه