هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 748

اخبار کوتاه جهان

  لبنان
هشدار حزبالله لبنان به رژیم موقت اسرائیل: رسانه‌های حزب‌الله لبنان با انتشار ویدیوئی از سخنان اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله، دبیر کل این جنبش که به زبان عبری زیرنویس شده بود، بار دیگر بر هشدار اخیر سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه هرگونه اشتباهی از سوی صیونیست‌ها پاسخ سریع و مستقیم مقاومت را در پی خواهد داشت، تأکید کردند.

  ژاپن
بحران جمعیت در ژاپن: در ژاپن حدود ۱.۵ میلیون نفر در سن کار به پدیده ‌«هیکی‌کوموری» دچار هستند. این پدیده به معنای آن است که فرد خودخواسته، دست‌کم ۶ ماه خودش را در خانه حبس و منزوی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود به دلیل بحران جمعیت، ژاپن تا ده سال دیگر به 11 میلیون نیروی کار نیاز داشته باشد.

  چین
ساخت سلاح ویرانگر برای ماهوارههای خارجی: دانشمندان چینی سلاح مایکروویو با توان بالایی ساخته‌اند که می‌تواند ماهواره‌های مخابراتی استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس را از کار بیندازد. این دستگاه به سادگی و با اتصال به شبکه برق شهری به طور دائمی فعال می‌شود!

  آمریکا
تغییر جنسیت برای کودکان ۷ ساله در آمریکا: دکترهای وزارت دفاع آمریکا: بچه‌های ۷ ساله، صلاحیت تصمیم‌گیری این را دارند که [برای تغییر جنسیت] به آنها هورمون تزریق شود و از بلوغشان جلوگیری شود!
اشغالگران آمریکایی درحال چپاول آثار باستانی سوریه: نظامیان آمریکایی در مناطقی که تحت اشغال خود دارند، در حال کاوش و استخراج آثار باستانی و انتقال آن به خارج از کشور هستند.
ترامپ به عنوان متهم انگشتنگاری شد: ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد که «دونالد ترامپ» به عنوان متهم انگشت‌نگاری شده است. او در دادگاه به نحوی تحقیرآمیز بازداشت شد و حتی عنوان جرمش هم یک رسوایی کامل است: "حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های پورن"!
آمریکا به سمت جهنم میرود: رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از تفهیم اتهام در دادگاه: آمریکا به سمت جهنم می‌رود، ابری بسیار تاریک بر فراز کشور ما قرار گرفته است.
افشای جدید از اسناد محرمانه نظامی آمریکا: پس از انتشار اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره جنگ اوکراین، رسانه‌ها از انتشار دومین دسته از اسناد محرمانه پنتاگون در شبکه‌های اجتماعی خبر می‌دهند. اسناد جدید شامل اسرار محرمانه آمریکا درباره جنگ اوکراین، چین و غرب آسیاست. در یکی از این اسناد آمده، ۹ تیپ رزمی اوکراین تحت آموزش واشنگتن و ناتو است. گفته می‌شود اسناد فاش شده همچنین شامل اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی نیز می‌شود.
آمار وحشتناک افزایش خودکشی در بین کودکان آمریکایی:  نیویورک تایمز: طی مطالعاتی ۱۱ ساله که از حدود ۴,۷۶۷,۸۴۰ کودک بستری شده در بیمارستان‌های آمریکا صورت گرفته شده، موارد خودکشی کودکان از ۴۹ هزار مورد در سال ۲۰۰۹ به بیش از ۱۳۰ هزار مورد در سال ۲۰۱۹ رسیده است که یعنی افزایش ۱۶۳ درصدی.
آینده سیاه آمریکا از زبان خودشان: مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا: اگر کشورهای بریکس و عربستان همانطور که اعلام کرده‌اند، به‌جای دلار از یوان چین استفاده کنند: ۱. اقتصاد آمریکا از درون فرومی‌پاشد. ۲. آمریکا تورم سرسام‌آور در سطح تورم جمهوری وایمار را تجربه می‌کند. ۳. آمریکا جایگاه ابرقدرتی خود را از دست می‌دهد. 
استفاده از VPN مساوی با بیست سال زندان: لایحه‌ای به کنگره آمریکا ارائه شده است که مطابق آن استفاده از VPN توسط آمریکایی‌ها برای دسترسی به وبسایت‌های فیلتر شده کشورهای تحریمی شامل ایران، چین، کوبا، کره شمالی، روسیه و ونزوئلا مجازات تا 20 سال زندان خواهد داشت! اینجا همان مهد آزادیست!
سقوط ستونهای ثروت آمریکا: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مایلز فرانکلین: دلار از اقتصاد دنیا کنار گذاشته شود، موجی از فروش دلار در هر کشوری روی زمین به وجود خواهد آمد و شما شاهد سقوط ستون‌های ثروت آمریکا خواهید بود!

  انگلیس 
شما تمام دنیا را وحشتزده کردهاید: نماینده سابق مجلس انگلیس خطاب به غربی‌ها؛ شما تمام دنیا را وحشت‌زده کرده‌اید و خودتان را امپراتور خطاب می‌کنید! سیستم ما مردم را فقیرتر می‌کند؛ فرانسه در آتش می‌سوزد، انگلیس از سرما به خود می‌لرزد، ۸۰ میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه درمانی هستند بعد غربی‌ها درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند!

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
ارتش اسرائیل خود را برای جنگ خانگی آماده کند: شمار قابل توجهی از جوانان صهیونیست در اعتراض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو، برگه‌های اعزام به خدمت اجباری خود را در میان تجمع معترضین به آتش کشیده و به جرگه افرادی پیوستند که با تمرد از ارتش حاضر به پیوستن به یگان‌های خود برای خدمت نشدند. آلون بن دیوید تحلیل‌گر روزنامه معاریو: ارتش اسرائیل بهتر است هرچه زودتر خود را برای ورود به صحنه یک جنگ خانگی آماده کند.
رژیم صهیونیستی تحت شدیدترین فشارها قرار دارد: «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: برنامه‌های ایران در مسلح کردن کرانه باختری، قدس و غزه، فشارهای همه‌جانبه‌ای را بر اسرائیل وارد کرده است و باید کاری علیه آن انجام داد.
رژیم صهیونیستی ۵۰ تن بمب روی غزه ریخت: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ما ۱۰ هدف را با ۵۰ تن بمب در نوار غزه هدف قرار دادیم.
نتانیاهو: ساکنان شهرکها آماده روزهای سخت باشند: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به ساکنین شهرک‌های اشغالی در جوار مرزهای نوار غزه اظهار داشت که ساکنین این شهرک‌ها به زودی باید خود را برای روزهای سخت پیش‌رو آماده کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه