هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

قطع سلطه استعمارگران در میان ملت‌ها، راهبرد طلاب المصطفی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی

قطع سلطه استعمارگران در میان ملت‌ها، راهبرد طلاب المصطفی است

رئیس جامعة المصطفی العالمیه ابراز کرد: شکل استعمار در قرن جدید تغییر یافته و قدرت‌های استعمارگر به روش دیگری این سلطه پنهان را بر کشورها ایجاد کرده‌اند؛ لذا از از راهبردهای مهم دانش‌آموختگان مراکزی همچون المصطفی، رشد و توسعه نگاه خودباوری و قطع سلطه استعمارگران در میان ملت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ۹اردیبهشت طی سخنانی در مراسم دانش‌آموختگی فراگیران مؤسسه آموزش‌عالی علوم و معارف که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(قد) برگزار شد، با اشاره به رشد و توسعه چشمگیر مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، در حالی هدف هجمه رسانه‌ای تبلیغات ضد زن است که آمار مرگ و میر ۲۵۰ مادر در صد هزار زایمان، پس از انقلاب اسلامی، به کمتر از پانزده مرگ کاهش یافته و به‌برکت انقلاب اسلامی، کشور در بسیاری از عرصه‌های نوین مانند نانوتکنولوژی، هوافضا، انرژی هسته‌ای و… جزء کشورهای پیشروی جهان قرار دارد که نشان‌دهنده جایگاه مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.
وی توجه به بُعد اخلاق، معنویت و رفتار انسانی را از دیگر ویژگی‌های مراکز علمی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: در برابر جریان تکفیر و افراط که از ناحیه مراکز علمی برخی نقاط جهان اسلام به آن دامن زده می‌شود، در جامعة المصطفی العالمیه، راهبرد تقریب و احترام به پیروان همه ادیان و مذاهب در دستور کار است.
رئیس جامعة‌المصطفی ادامه داد: این نهاد علی‌رغم هجمه فرهنگی سنگین که از طریق امپراتوری رسانه‌ای دنیای مادی به کشورهای اسلامی از جمله ایران اسلامی پمپاژ می‌گردد، تلاش می‌کند، ابعاد مختلف اخلاقی و تربیتی را در پرورش دانش‌آموختگان خود در دستور کار قرار دهد.
وی پدیده استعمار را از آثار تلخ تمدن سلطه‌جو در عالم برشمرد و ابراز کرد: شکل این استعمار در قرن جدید تغییر یافته و از آنجا که امکان حضور مستقیم و نظامی در کشورها کمتر شده است، قدرت‌های استعمارگر، به روش دیگری، این سلطه پنهان را بر کشورهای مختلف ایجاد کرده‌اند؛ لذا یکی از راهبرهای مهم دانش‌آموختگان مراکزی همچون المصطفی، رشد و توسعه نگاه خودباوری و قطع سلطه استعمارگران در میان ملت‌هاست.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، خاطرنشان کرد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم، براساس گفتمانی که انقلاب اسلامی به ما آموخته‌ است، محور حرکت خود را بر عدالت، معنویت، استقلال و خودباوری قرار داده‌ایم. این همان گفتمان اساسی است که می‌توان مراکز علمی مستقل و پیشرو را بر اساس آن ارزیابی کرد.
وی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را متعلق به تفکر اسلام ناب دانست و ابراز کرد: این دستاوردها مربوط به همه مسلمانان و کشورهای اسلامی و بلکه همه انسان‌های آزاده و حقیقت‌جوست. انعکاس این تفکر در کلیدواژه‌ احیای تمدن نوین اسلامی پدیدار است که رهبران انقلاب اسلامی، بارها بر آن تأکید کرده‌اند. این آرمان بزرگی است که در خدمت مصالح و منافع همه بشریت قرار دارد و باید آن را دنبال کنیم.
رئیس جامعةالمصطفی در پایان، تلاش علمی و اتحاد و اخوت امت اسلام را شرط دستیابی به این آرمان بزرگ دانست و گفت: حضور شما دانشجویان و فراگیران در مراکزی همچون جامعة المصطفی العالمیه، نویدبخش چنین آینده‌ای برای جهان اسلام است و تلاش شما فردای روشنی را برای امت مسلمان رقم خواهد زد.

ارسال دیدگاه