هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب نیمه دوم اردیبهشت برگزار می‌شود

نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب نیمه دوم اردیبهشت برگزار می‌شود

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ و طی یک یا دو روز برگزار خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال، ۱۹‌بهمن در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: مجمع نمایندگان طلاب هر دوره‌اش ۴ سال می‌باشد و در طول ۴ ماه مانده به اتمام هر دوره آن، بنا به دستور رئیس جامعه مدرسین، فرآیند انتخابات انجام می‌گیرد و در نیمه دوم آذر ۱۴۰۰ طی حکمی از سوی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره این مجمع تشکیل شد.
وی مسئله شیوع ویروس کرونا را در به تأخیر افتادن این انتخابات تأثیرگذار دانست و گفت: در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ و طی یک یا دو روز این انتخابات برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به شرایط شرکت در انتخابات این مجمع، افزود: هر حوزه انتخابیه باید حداقل ۱۰۰ طلبه مشغول به تحصیل ساکن قم داشته باشد تا یک نماینده داشته باشد؛ در دوره هشتم، ۱۴۵ حوزه انتخابیه را با این شرایط داشتیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال تصریح کرد: برای شهرهای دارای ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه مشغول به تحصیل و ساکن در قم، ۱ نماینده، ۲۰۱ الی ۴۰۰ طلبه دو نماینده، از ۴۰۱ الی ۸۰۰ طلبه سه نماینده و از ۸۰۱ طلبه به بالا می‌توانند ۴ نماینده انتخاب کنند. البته ممکن است این اعداد در نهمین دوره انتخابات تغییر کند.
وی گفت: از شرایط اصلی طلاب رأی‌دهنده در انتخابات مجمع، دارا بودن حداقل یک و نیم سال تحصیل در حوزه علمیه قم و سکونت در این شهر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال اظهار کرد: داشتن حداقل سابقه ۵ ساله شرکت در دروس خارج یا داشتن مدرک تحصیلی سطح ۴، اعتقاد به ولایت فقیه، سکونت در قم، ملبس بودن به لباس روحانیت، حسن سابقه و فرصت وقت‌گذاری برای طلاب و رسیدگی به مسائل آنان، از شرایط کلی داوطلبان، برای نامزد شدن در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می‌باشد.
وی با اشاره به وظایف این مجمع عنوان کرد: ارائه مشاوره به طلاب و فعالیت به‌عنوان حلقه وصل بین طلاب و مدیریت حوزه، از وظایف اصلی مجمع نمایندگان طلاب می‌باشد.
رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: طرح‌ها و برنامه‌هایی از سوی این مجمع به مدیریت حوزه ارائه شده و در تحولات آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، یکی از طرح‌هایی می‌باشد که از سوی مجمع نمایندگان طلاب پیشنهاد شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه