هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

راه‌اندازی طرح «نوسده» جهت پیگیری موضوع ایران‌هراسی

در نشست «بررسی فعالیت‌های تشکل‌های دینی حوزه در عرصه بین‌الملل» عنوان شد

راه‌اندازی طرح «نوسده» جهت پیگیری موضوع ایران‌هراسی

نشست بررسی فعالیت‌های تشکل‌های دینی حوزه در عرصه بین‌الملل، با حضور حجج‌اسلام ملکی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، حسینی کوهساری مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه و مدیران این تشکل‌ها، در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در این نشست گفت: ارتباطات بین‌المللی حوزه به‌همت نیروهای خودجوش بهتر از گذشته در حال ایجاد است؛ باید در این مورد شبکه‌سازی صورت گیرد و این گروه‌ها بتوانند در قالب یک ستاد مورد حمایت و سازماندهی واقع شوند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه حوزه در عرصه بین‌الملل کوتاهی‌هایی داشته که با نظر بلند مدیریت آن جبران خواهد شد، خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌الملل زمینه‌های زیادی برای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) وجود دارد و ما در قبال این استعداد مسئول هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی جهاد تبیین را یکی از مهمترین وظایف حال حاضر روحانیون و مبلغان دینی دانست و گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را آن‌چنان مهم می‌دانند که در دیدار با اقشار مختلف جامعه آن را مطرح کرده‌اند.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ انقلاب به‌معنای حقیقی کلمه اتفاق افتاد؛ اما برخی از معاندان آن را به شورش تعبیر می‌کنند؛ باید با چنین القائاتی که از سوی دشمنان اسلام و انقلاب تولید می‌شود، جهاد تبیین صورت گیرد.
وی با اشاره به ورود به قرن جدید در سال آینده، افزود: طرحی با عنوان «نوسده» را در شورای فرهنگ عمومی مطرح کرده‌ایم که بر پایه آن، در سال آینده موضوع ایران‌هراسی مورد پیگیری و تقابل قرار خواهد گرفت.

   نسبت به ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌الملل در نقطه صفر هستیم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری نیز در این نشست، گفت: در حال حاضر اقداماتی انجام گرفته است تا تشکل‌های دینی حوزه در عرصه بین‌الملل رسمیت پیدا کرده و بتوانند، به سمت و سوی مطلوب هدایت شوند.
مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: می‌بایست جلسات متعددی با حضور مسئولان حوزه و مدیران تشکل‌های بین‌المللی برگزار شود تا به بایسته‌ها، مسائل و مطالبات آنها پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم با تشکیل ستاد به سمت مدیریت به‌صورت تولی تشکل‌ها برویم؛ اما تشکیل این ستاد، قطعاً به مدیریت هماهنگ و منسجم فعالیت‌های آنها کمک خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ایجاد مجمع‌های تخصصی، صنفی و موضوعی را از لوازم فعالیت‌های تشکل‌های بین‌المللی حوزه دانست و گفت: با راه‌اندازی این مجمع‌ها، می‌توان حلقه‌های هم‌اندیشی را تشکیل داد تا به نتایج مطلوب در راستای اهداف راهبردی حوزه منتهی شود.
مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه، با اشاره به گزارش جلسه مسئولان بین‌المللی ۱۵ نهاد اصلی حوزوی در آینده نزدیک، شورای فعالان بین‌المللی ناظر به ایرانیان خارج از کشور و توجه به فعالان این عرصه را مد نظر قرار داد و گفت: ما نسبت به ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌الملل در نقطه صفر هستیم؛ اما در عین حال فعالیت‌های زیادی در حال انجام است؛ با هم‌فکری و هم‌اندیشی تشکل‌های بین‌المللی، هم می‌توان از تجربیات یکدیگر استفاده برد و هم، تجدید قوایی برای فعالان این عرصه به دست خواهد آمد.
گفتنی است، در این نشست، حجج‌اسلام مشکی مدیر مؤسسه جامعة‌المرتضی (ع)، محمدی نماینده مؤسسه پژوهشی مبنا، عبداللهی مدیرعامل مؤسسه زمانه آفرینش‌های نوین، رهبری نماینده مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت، کاشانی استاد حوزه در رشته مسیحیت‌شناسی، سلیمانی مدیر مؤسسه به سوی بیداری، میرفندرسکی مدیر مؤسسه آوای فطرت و معنویت، کمیجانی مدیر مجتمع تخصصی امام‌هادی (ع) تهران و دکتر عابدین سیاحت اسفندیاری رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، قنواتی نماینده مؤسسه ترجمان کلام نور نیز طی سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود در موضوع این  نشست پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه