هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امر به معروف و نهی از منکر همراهی مسئولان را می‌طلبد

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد

امر به معروف و نهی از منکر همراهی مسئولان را می‌طلبد

مراسم تکریم و معارفه حجج‌اسلام والمسلمین آشتیانی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم و گرجی دبیر جدید این ستاد، با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکا نماینده دفتر مقام معظم رهبری صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در قم و جمعی از مسئولان کشوری، لشگری و استانی، ۴ اسفند در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی در این مراسم، اظهار کرد: باید نسبت به شهر قم مطالبات مقام معظم رهبری مورد نظر باشد؛ زیرا ایشان نسبت به ظاهر قم نگران بودند و این مطالبه، نباید در کنار دیگر مطالبات نادیده گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه برخی با انگیزه ترویج دین خدا آماده خدمت هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، همراهی مسئولان را می‌خواهد. اکنون در مسئولان این دولت غیرت دینی را احساس می‌کنیم؛ به‌صورتی‌که طی ۲۰ روز طرح مهم آزادسازی حریم دریا را انجام دادند و باید همین روحیه جهادی و عزمی که در این کار وجود دارد، در برخورد با مفاسد اجتماعی نمایان شود.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: عده‌ای ناآگاه هستند و باید به آن‌ها آگاهی داد؛ ولی عده‌ای مغرض هستند و با افراد مغرض باید برخورد قاطع کرد و اگر اینگونه نباشد، نمی‌توان جلوی آنها را گرفت.

​​​​​​​   ترویج سکولاریسم مردم را نسبت به امر به معروف بیانگیزه کرده است
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی هم در این مراسم، با بیان اینکه معروف‌هایی که با پیروزی انقلاب اسلامی در جهان احیا شد و منکرهایی که به‌واسطه آن از بین رفته یا کمرنگ شده، برای ما قابل شمارش نیست، افزود: برخی از روی ناآگاهی و یا غرض به‌خاطر برخی وقایع جزئی که در کشور اتفاق می‌افتد، می‌گویند: سکولاریسم بهتر است و آثار و برکات انقلاب را نادیده می‌گیرند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر خیر محض است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، کار ذاتی حوزه‌های علمیه است و قبل از آنکه امر به معروف و نهی از منکر قانون شود، علما در صحنه بودند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و بعد از اینکه این دو واجب الهی تبدیل به قانون شد، توقع ما از قم این است که این شهر، مدینه فاضله و کانون امر به معروف و نهی از منکر باشد تا برای استان‌های دیگر الگو و نمونه باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، با بیان اینکه با وجود تلاش‌هایی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام شده، خروجی خاصی را شاهد نیستیم، گفت: یکی از وظایف قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کشف علل ترک امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه روی این موضوع، کار نشده است.
وی با بیان اینکه مردم ما انقلابی هستند و این را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند، گفت: باید علت‌ اینکه مردم با وجود انقلابی بودن نسبت به امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت نمی‌کنند، کشف شود و از جامعه، ارزیابی واقعی داشته باشیم.
امام جمعه موقت تهران، یکی از مشکلات اساسی در راه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج سکولاریسم در کشور دانست و گفت: همان‌طور که اقامه حکومت الهی، معروف‌ترین معروف است، جدایی دین از حکومت هم، از منکرترین منکرات است و دشمن روی این موضوع تلاش حساب‌شده‌ای دارد و باید ما نیز برای خنثی‌سازی تلاش دشمن برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی، تأکید کرد: توقع این است که با آمدن نیروهای تازه‌نفس در قم، شاهد پیشرفت باشیم و اهداف ترسیم و زمان‌بندی برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده انجام و کارهای انجام‌شده به‌دقت رصد شود که با چه تدبیری می‌خواهیم، به اهداف برسیم.
گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین گرجی را به سمت دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم منصوب کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه