هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تحولات مثبتی در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات شاهد هستیم

آیت‌الله حسینی بوشهری در رونمایی از درگاه‌های تخصصی پاسخ به سؤالات و شبهات

تحولات مثبتی در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات شاهد هستیم

مراسم رونمایی از «درگاه‌های تخصصی پاسخ به سؤالات و شبهات پیرامون مهدویت، امام حسین(ع) و حکومت دینی» همزمان با مبعث فرخنده حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیران مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در این مراسم، با اشاره به فعالیت‌های اخیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، اظهار کرد: تحولات مثبتی را در ساختار، اهداف و عملکرد مرکز مطالعات شاهد هستیم و بحمدالله این مرکز در مسیر تحقق اهداف اولیه تشکیل آن، گام برمی‌‌‌دارد.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ظرفیت بالای فضای مجازی در جهت تحقق اهداف اسلامی، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های زیادی در عرصه فضای مجازی رخ داده که باعث پیشرفت حوزه علمیه نیز گشته است. حوزه علمیه امروز با گذشته خود قابل مقایسه نیست و ظرفیت‌های فراوانی در آن به جریان درآمده است.
امام جمعه موقت قم، تنوع‌بخشی در پاسخگویی، شناسایی نیازهای زمان و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود را، از انتظارات مقام معظم رهبری و نیاز امروز جهان در عرصه پاسخگویی به شبهات ارزیابی کرد و افزود: رسالت امروزه حوزه در راستای همان رسالت نبوی است و مصداق بارز روایت «إن العلماء ورثة‌الأنبیاء» می‌باشد. حرکت در جهت اهداف بعثت رسول اکرم(ص)، منحصر به زمان خاصی نبوده و روحانیت باید این رسالت را با جدیت ادامه دهد.
وی ادامه داد: الزاماً نباید در همه کارها تصدی‌گری کنیم؛ بلکه باید در تک‌تک مراکز حوزوی و مدارس علمیه سطح کشور، این انگیزه وجود داشته باشد و از ظرفیت‌های آنان استفاده شود. در زمینه ادیان و مذاهب، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و شبهات روز، حرف‌هایی برای گفتن داریم که نیازمند تبیین و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم سراسر جهان است.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، در پایان ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای مسئولان مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، گفت: فعالیت‌های شما که همه به‌صورت جهادی انجام شده است، نشان‌دهنده افق بلند و امیدوارکننده‌ای است که در نظر دارید که البته مورد انتظار حوزه نیز می‌باشد.

  ارسال هزار و ۶۰۰ اثر به جشنواره پاسخ
به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه هم در این مراسم، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های این مرکز، پاسخگویی به شبهات به‌صورت مختلف همچون برنامه‌های تلویزیونی اینترنتی است. این کار با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورامینی افزود: این برنامه مورد استقبال آحاد مردم و اهل علم قرار گرفته، تا جایی که از یکی از برنامه‌های تلویزیونی اینترنتی، ۵ هزار نفر به‌صورت آنلاین بازدید کردند و از مباحث آن بهره بردند.
وی بیان کرد: فعالیت دیگر این مرکز، ارائه آثار مکتوب است. این آثار به ۱۲۰ مورد رسیده است و برنامه پیش روی  ما تولید بیش از ۳۰ اثر است. این کار هدف‌گذاری شده و به دنبال آن هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورامینی گفت: راه‌اندازی میزهای تخصصی همچون سرمایه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی، میز انتخابات، نشریه علمی پژوهشی و برگزاری جشنواره پرسش به پاسخ از دیگر فعالیت‌های این مرکز است. هزار و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و به‌زودی برگزار می‌شود است.
رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، افزود: ارائه فعالیت‌های بین‌المللی با حضور ۱۱ زبان‌دان و مراکز تخصصی چون دارالاعلام و دارالحدیث به‌عنوان قطب‌های تخصصی در حوزه پاسخگویی به شبهات فعال می‌باشند. وی در پایان بیان کرد: راه‌اندازی مراکز و دفاتر پاسخکده در استان‌ها، از دیگر فعالیت‌های این مرکز می‌باشد.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه