هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقویت جبهه مقاومت زمینه‌سازی برای ظهور است

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی

تقویت جبهه مقاومت زمینه‌سازی برای ظهور است

این مرجع تقلید با تأکید بر نقش مهم جبهه مقاومت اسلامی در دفاع از کیان اسلام، گفتند: امروز تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار همان زمینه‌سازی برای ظهور است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشتند: اصولا هر حرکت ارزشمند که در عالم به وقوع می‌‌پیوندد، دارای یک انگیزه و یک الگوی ارزنده است. در این میان حرکت‌های انقلابی و جهادی به این موضوع دقت نظر بیشتری دارند و عمدتا دنبال اینکه حتما به پیروزی ظاهری دست پیدا کنند نیستند؛ بلکه در پی اثرگذاری آن و گرفتن نتیجه مطلوب به نفع دین می‌باشند.
ایشان افزودند: در فرهنگ ما نیز بیش از دیگران به این اصل خدامحوری توجه می‌شود و در تعلیمات آسمانی ما اینگونه آموخته شده که نتیجه کار با مومنان و صالحان است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کردند: بر این اساس، وظایف نیز برای ما معین شده‌ و مهم‌ترین آن موضوع جهاد و مقاومت است. انسان منتظر در این موضوع بسیار اثرگذار می‌شود نمونه بارز آن شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بود.
ایشان در بخش دیگری از این پیام آورده‌‌اند: سردار سلیمانی را حقیقتا یک الگوی ارزنده و به‌عنوان یک انسان منتظر می‌توان معرفی نمود. شخصیتی که با تمام وجود توانست فرهنگ اسلام و شیعه را در خود پرورش دهد. میدان جهاد در راه خدا و دفاع از مظلوم بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و مبارزه با استکبار و ظالمان و ستمگران را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست و به معنای واقعی کلمه، سخن امام راحل را درک کرده بود که این انقلاب زمینه‌ساز ظهور است.
این مرجع تقلید بیان داشتند: او توانسته بود فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) را منتشر کند و شخصیت ممتاز او ثابت کرد، چراغ راه سعادت بشر، ولایت و درک موقعیت امام جامعه است؛ بنابراین توصیه من به همه عزیزان این است که همه باید برای زمینه‌سازی ظهور مصلح کل تلاش کنیم و امروز تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار همان زمینه‌سازی برای ظهور است.
ایشان یادآور شدند: باید این موضوع را بدانیم و معتقد باشیم، انقلاب اسلامی که با همین تفکر یعنی مقاومت و زمینه‌سازی ظهور شکل گرفته‌ است، باید حفظ و حراست شود و راه و آرمان امام راحل(قد) محفوظ بماند و راه و رسم شهیدان به‌ویژه حاج ‌قاسم عزیز ادامه پیدا کند به امید روزی که همه ما توفیق خدمت در رکاب آقا و سرورمان حضرت حجت(عج) را داشته باشیم.

   ارسال ۱۲۰ مقاله علمی به همایش ملی شهید سلیمانی
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد نیز در این همایش گفت: همایش علمی و ملی شهید سلیمانی و مکتب و مقاومت در راستای نظریه بین‌المللی انتظار در اندیشه رهبر انقلاب در سال ۹۸ برگزار شد، ادامه آن همایش، این همایش با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب و دفتر حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی و با همکاری مراکز مختلف پژوهشی و آموزشی از حوزه و مراکز علمی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش، گفت: در زمان تشییع پیکر این شهید، شاهد شوق عجیب مردم و موج فرهنگی و فرامذهبی به شهید سلیمانی بودیم. این موج زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که در کنار آن، موج علمی قرار بگیرد. این امر سبب ماندگار فرهنگ ایثار و مقاومت می‌شود.
دبیر علمی همایش به اهداف این همایش اشاره کرد و افزود: تولید محتوای علمی، معرفی مکتب شهید سلیمانی با نگاه علمی، نهادینه‌سازی فکری شهید مقاومت، تهیه نقشه راه جبهه مقاومت براساس فرهنگ انتظار، بررسی پیوندها و اشتراک فرهنگ انتظار در مکتب شهید سلیمانی، علمیاتی کردن مکتب شهید برای جامعه اسلامی است.
وی بیان داشت: مهمترین آثار این همایش برگزاری ۳۰ کرسی علمی، تدوین ۱۲۰ مقاله علمی از اساتید حوز و دانشگاه، تولید ۲هزارو۶۰۰ صفحه محتوای علمی، تولید مجلات در ارتباط با همایش با چاپ سه مجله و یک کتاب چکیده مقاله است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه