هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تصویب درختواره دانشی حوزه‌های علمیه در ۱۶ حوزه دانشی 

معاون آموزش حوزه‌‌‌های علمیه

تصویب درختواره دانشی حوزه‌های علمیه در ۱۶ حوزه دانشی 

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد ضمن اشاره به نگاه تخصصی حوزه به علوم قرآنی، از فراهم شدن زمینه ورود طلاب به این رشته خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه‌‌‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به مسائل آموزشی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: درختواره دانشی حوزه‌های علمیه که در ۱۶ حوزه دانشی، رشته‌ها و گرایش‌های آن مشخص و مصوب شده است، قریب به ۵۰ رشته در حوزه علوم قرآن و تفسیر دارد.
وی در ادامه افزود: تقریباً می‌توان گفت که در سه دهه گذشته، تفسیر و علوم قرآن در یک رشته امتداد پیدا کرده است؛ اما امروزه به‌صورت تخصصی‌تر به این مسائل نگاه شده است.
معاون آموزش حوزه‌‌‌های علمیه ابراز کرد: امیدواریم حوزویان و طلابی که علاقه‌مند به حوزه دانشی علوم قرآنی و تفسیر هستند، از این زمینه‌هایی که برای آنان فراهم شده است، استقبال کنند و همه تلاش ما نیز این است که دوره‌های مرتبط با علوم قرآنی را در اقصی‌نقاط کشور گسترش دهیم و جاهایی که دارای ظرفیت کافی از لحاظ منابع انسانی، اساتید مورد نیاز و طلاب و فضلا باشند، این دوره‌ها در آن مکان‌ها برگزار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد بیان کرد: بحمدالله در همه استان‌ها این ظرفیت وجود دارد و کارهای لازم آن، از طریق مدیریت استان‌ها اقدام شده است تا برای اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری دوره‌های علوم قرآنی و تفسیر، تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی در ادامه افزود: پوشیده نیست که طلاب و فضلای حوزه در هر رشته‌ای که قصد ورود و ادامه دارند، مباحث علوم قرآنی و تفسیر، از رشته‌های پایه‌ای حوزه‌های علمیه است؛ زیرا در خدمت قرآن بودن است و دین ما، مبتنی بر وحی و آیات الهی می‌باشد.
معاون آموزش حوزه‌‌‌های علمیه در پایان اظهار کرد: الحمدلله بستر و زمینه بسیار خوبی برای ورود طلاب به عرصه علوم قرآنی فراهم شده است که البته برخی از رشته‌ها و گرایش‌ها، هنوز در حال تدوین سرفصل‌ها می‌باشد که به‌زودی سرفصل‌های آن نیز، آماده شده و در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه