هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم اقدامات ماندگار برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد

لزوم اقدامات ماندگار برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: لازم است، اقدامات عمیق و دارای اثر ماندگار بیشتری در حوزه عفاف و حجاب انجام و اثرات فرهنگی آن، به‌مرور در سطح جامعه ملموس شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی، ۵اردیبهشت در جلسه قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹دی استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت، بیان کرد: باید از فرصت و بار معنوی که در ماه مبارک رمضان برای همه مؤمنان به‌وجود آمده برای اجرای اقدامات مؤثر در مسئله عفاف و حجاب در قالب این قرارگاه معنوی استفاده حداکثری شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: اقدامات و برنامه‌های ترویجی حوزه عفاف و حجاب باید به‌صورت مستمر و با شیوه‌های نوین و مختلف رسانه‌ای، در دسترس مردم قرار گرفته و سبب امیدآفرینی در جامعه شود.
امام‌جمعه قم گفت: برای ثمربخشی اقدامات حوزه عفاف و حجاب، همچنین باید دستگاه قضایی پای‌کار باشد و مصوبات گذشته این قرارگاه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و طرح‌های آینده با دقت مورد پایش قرار بگیرد.
آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: در عرصه عفاف و حجاب در کنار کارهای فوری، لازم است، اقدامات عمیق و دارای اثر ماندگار بیشتری انجام‌ گرفته و آثار فرهنگی آن به ‌مرور در سطح جامعه ملموس شود.
وی تعامل و همراهی بین دستگاهی را در اجرای طرح‌های ترویجی مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: قم به‌خاطر جایگاه دینی و فرهنگی خود، با سایر شهرها متفاوت است و این مسئله باید همیشه مورد توجه مسئولان و مدیران باشد.
سید محمدتقی شاهچراغی نیز در این جلسه بیان کرد: در خصوص عفاف و حجاب، هر نهاد و فردی بر اساس وظایف ذاتی خود، باید پاسخگو باشد و در صورت کم‌کاری مورد بازخواست قرار بگیرد.
استاندار قم بیان کرد: اولویت و رویکرد مجموعه مدیریت استان در این حوزه، اقدامات ایجابی و ترویجی است، اما این، به‌معنای عدم برخورد سلبی با افراد هدف‌دار و معلوم‌الحال نیست.
وی با اشاره به اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم، اظهار کرد: فعالیت و اقدامات این قرارگاه در عرصه عفاف و حجاب و امر به ‌معروف و نهی از منکر در سطح استان، کارگشا و در سطح کشور مؤثر است.
سردار محمدرضا موحد دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم نیز در این جلسه گفت: اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی در اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی می‌تواند به الگوی کشوری تبدیل شود.
وی با تأکید بر اهمیت مباحث ترویجی و تبلیغی در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: بسیاری از افراد کم‌حجاب در مواجهه با رویه و دلسوزی آمران به معروف، استقبال مطلوبی از این امر می‌کنند.

ارسال دیدگاه