هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رستگاری فقط در گروی پالایش نفس و تزکیه روح و یاد خداوند و عبودیت اوست

آیت‌الله‌العظمی مظاهری در پیامی به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت(ع) اصفهان

رستگاری فقط در گروی پالایش نفس و تزکیه روح و یاد خداوند و عبودیت اوست

این مرجع تقلید در پیامی به هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت(ع) اصفهان گفتند: رستگاری فقط در گروی پالایش نفس و تزکیه روح و یاد خداوند و عبودیت اوست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مظاهری، متن کامل پیام معظم‌له به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال‌الله سبحانه و تعالی: «شهر‌ ر‌مضان الذی أنزل فیه القر‌آن هدًی للناس و بینات من الهدی والفر‌قان».
برگزاری هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت(ع) اصفهان در ماه مبارک رمضان و در شب میلاد باسعادت قرآن ناطق، حضرت امام حسن ‌مجتبی(ع) را گرامی داشته و از همه متصدیان و دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی و قرآنی و نیز همه بازدیدکنندگان عزیزی که دل در گروی عشق به قرآن و پیمودن راه نورانی آن کتاب مقدس و عمل به تعالیم حیات‌بخش آن دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.
همان‌گونه که بارها تأکید شده است، هدف اصلی و درون‌مایه این‌گونه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، انتقال صحیح پیام‌های روح‌نواز و زندگی‌ساز قرآن کریم و عترت‌طاهره(ع) به مخاطبان و استفاده مناسب از ظرفیت‌های گوناگون فکری و سمعی و بصری و هنری در این انتقال است و اگر نمایشگاه قرآن و عترت(ع) بتواند در مسیر این انتقال مفاهیم و تعالیم به مخاطبان و بازدیدکنندگان، قدم‌هایی را برداشته و آنان را با آموزه‌های انسان‌ساز قرآن و عترت، هرچه بیشتر آشنا و مأنوس نماید و روح عمل و التزام به این آموزه‌ها را در آنان هرچه زنده‌تر و فعال‌تر نماید، به مقصود اساسی و منظور اصلی خود دست یافته و در این‌صورت، نتیجه زحمات و عملکرد برنامه‌ریزان و متصدیان این حرکت‌ها، بر هدف و غرض آنان منطبق گردیده و بدین سبب، آنان با لطف الهی به توفیق دست ‌یافته‌اند.
این نمایشگاه و سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی باید مخاطبان را با آرمان‌های اصلی قرآن و عترت - که همگی در مسیر ساختن انسان طراز قرآن و عترت(ع) و به دنبال آن، پدید آمدن جامعه طراز قرآن و عترت است- آشناتر و معرفت و آگاهی و انس آنان با این معارف انسان‌ساز و جامعه‌ساز را ارتقا بخشد.  همه ما امروز و همواره به این معارف نورانی و روشنی‌بخش نیازمندیم.
نیازمندیم که بدانیم: ما در مسیر ابدیت قرار داریم و باید به فکر سرای جاودانه خود باشیم؛ نه اینکه زندگی و متاع زودگذر دنیا را برگزینیم: «بل تؤثرون الحیاة الدنیا والآخرة خیر و أبقی».
نیازمندیم که بدانیم: رستگاری فقط در گروی پالایش نفس و تزکیه روح و یاد خداوند و عبودیت اوست: «قد أفلح من تزکی و ذکر اسم ربه فصلی».
نیازمندیم که بدانیم: آنچه را بر خود می‌پسندیم، بر دیگران نیز باید بپسندیم: «ولیعفوا ولیصفحوا ألا تحبون أن‌یغفر الله لکم».
نیازمندیم که بدانیم: نه‌تنها با دوستان‌مان که حتی با دشمنان‌مان و مخالفان‌مان نیز، باید به عدالت و انصاف رفتار کنیم؛ وگرنه از جاده تقوا خارج شده‌ایم: «ولایجرمنکم شنآن قوم علی ألا تعدلوا، اعدلوا هو أقرب للتقوی».
نیازمندیم که بدانیم: اهل ایمان، برادران و خواهران و پیوندیافتگان و یاران و یاوران یکدیگرند: «والمؤمنون والمؤمنات بعضهم أولیاء بعض».
این‌ها و ده‌ها فقره دیگر از پیام‌های نجات‌بخش و تعالیم روح‌نواز قرآن کریم، نیاز امروز جامعه ما و نیاز همیشه ماست و اگر نمایشگاه قرآن و عترت(ع)، قدمی در راه انتقال صحیح این آموزه‌های وحیانی، به‌درستی و صحت بردارد، بی‌شک کار بزرگ و شایسته‌ای کرده است.
امید که با الطاف الهی و زحمات متصدیان امر، چنین باشد. توفیقات همگان را از خداوند تعالی خواستارم.
حسین المظاهری
 14 / رمضان‌المبارک / 1444- 16 / فروردین / 1402

ارسال دیدگاه