هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

خدمت‌رسانی به مردم نوعی عبادت است

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار شهردار قم

خدمت‌رسانی به مردم نوعی عبادت است

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شهردار قم به‌همراه معاونان خود با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کرد.
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، خدمت‌رسانی به مردم را نوعی عبادت عنوان و ابراز کرد: اعمال عبادی منحصر در نماز و روزه نیست؛ دین ابعاد مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بعد اجتماعی آن است.
وی حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) می‌فرماید: «أنا الضامن لمن لم‌یهجس فی قلبه إلا الرضا أن‌یدعو الله فیستجاب له»؛ یعنی کسی که در دلش جز رضایت حق چیز دیگری خطور نکند، اگر دعایی کند، مستجاب می‌شود و من ضامن آن هستم.
 امام جمعه قم افزود: این کلام نورانی که شامل یک بشارت یعنی استجابت دعا و یک ضمانت اجرایی است، گستره زیادی دارد و تمام افعال و اعمال انسان را شامل می‌شود.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مراسم نیمه شعبان که در آستانه سال جدید برگزار شد، گفت: مراسم نیمه شعبان به‌خوبی برگزار شد و من از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنم؛ اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دیگر شاهد مشکلات زیربنایی و کمبودهای فرهنگی در این مراسم نباشیم و مردم دچار زحمت نشوند.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید از این فرصت طلایی سفر مردم از نقاط مختلف کشور به شهر مقدس قم، جهت شرکت در این مراسم، به‌درستی استفاده کنیم و مباحث فرهنگی و معرفتی به‌گونه‌ای در نظر گرفته شود که این عشق مردم نسبت به امام زمان(عج)، به معرفت تبدیل شود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معرفت و پیروی از اهل‌بیت(ع) را مهم‌ترین مرحله در مواجهه با ایشان ارزیابی کرد و افزود: اولین مرحله نسبت به اهل‌بیت(ع)، شناخت است. مرحله دوم، عشق و محبت است که منحصر به شیعیان نیست و حتی بسیاری از غیر مسلمانان نیز نسبت به اهل‌بیت(ع) عشق و محبت دارند؛ اما مهم‌ترین مرحله پیروی از ایشان است که تنها در این صورت شیعه بودن بر ما صدق خواهد کرد.
 وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز در جامعه در خصوص مسائل فرهنگی با آن مواجه هستیم، از ضعف ما از همین مرحله سوم ناشی می‌شود؛ وگرنه حتی افرادی که مسبب برخی ناهنجاری‌ها هستند نیز، نسبت به اهل‌بیت(ع) عشق و محبت دارند و اشکال این است که مرحله سوم در آن‌ها شکل نگرفته است.
آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان، خواستار حضور همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی شد و خاطرنشان کرد: در مباحث فرهنگی همه باید پای کار بیایند و اینکه همه کار بر عهده شهرداری گذاشته شود، صحیح نیست.

ارسال دیدگاه