هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تشکیل 10 کارگروه در راستای شعار سال

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم خبر داد

تشکیل 10 کارگروه در راستای شعار سال

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر از تشکیل کارگروه‌های ده‌گانه در مجمع نمایندگان طلاب در راستای شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» خبر داد و برنامه‌های تحولی مجمع را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی‌مهر رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های تحولی مجمع نمایندگان طلاب، اظهار کرد: به‌فضل الهی و با کوشش و تلاش بی‌شائبه تک‌تک اعضای مجمع نمایندگان طلاب، شاهد روند رو به رشد و شکل‌گیری فعالیت‌های چشم‌گیر در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه هستیم.
وی در ادامه افزود: مجمع نمایندگان، مجمعی قابل است که بارها مورد خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و موضوع حوزه انقلابی، با این مجمع درمیان گذاشته شده و این مجمع مفتخر است که با رأی طلاب و فضلا شکل پیدا می‌کند و تلاش شورای عالی، جامعه مدرسین، مدیریت حوزه‌های علمیه و دیگر مسئولان این است که مجمع نمایندگان در جایگاه خود استقرار پیدا کرده و اجازه ندهند، این مجمع از وظایف و مسئولیت‌های خود عقب‌نشینی کند.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز کرد: مجمع نمایندگان طلاب که رسالت اصلی آن، تبیین و حلقه وصل بدنه حوزه با مسئولان عالی‌رتبه است، به‌عنوان پدیده در میدان می‌درخشد و با فعالیت‌های ترکیبی علمی، فرهنگی و خدماتی، رسالت جهادی خود را به نمایش می‌گذارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر در ادامه افزود: امروز شاهدیم که گروه‌های جهادی با نظارت نمایندگان طلاب و فضلا، هدایت تحصیلی، رشد علمی و خدمات مخلصانه و مؤمنانه به طلاب و فضلا، از رهگذر مجمع نمایندگان طلاب تحقق پیدا می کند.
رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مجمع نمایندگان طلاب علاوه بر کمیسیون‌های چهارده‌گانه خود، با استفاده از ظرفیت نمایندگان سابق ادوار گذشته مجمع طلاب و با همکاری، همیاری و همپوشانی با نمایندگان کنونی، کارگروه‌های ۱۰‌گانه‌ای را در این راستا شکل داد که برخی از آنها عبارتند از: کارگروه تولید و تورم، خانواده، جمعیت و فرزندآوری، جهاد تبیین، مسکن و معیشت و تشکل‌های جهادی.
وی در ادامه افزود: تعیین جدول دیدارها با بزرگان حوزوی از جمله کارهایی است که در ارتقای جایگاه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه مؤثر است و عنایت و توجه خاص مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس شورای‌عالی حوزه از پشتیبانی‌ها و دستاوردهای گران‌سنکی است که موجب رونق بهتر مجمع خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: ما همواره شاهد حمایت مراجع معظم تقلید از مجمع هستیم و با ملاقات‌هایی که هیئت‌رئیسه مجمع با مراجع عظام دارد، منویات آنان را احصا کرده و با همت خود، در صدد اجرای مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام است.
وی در ادامه افزود: مجمع نمایندگان طلاب، ظرفیت بسیار بزرگی است که نباید مغفول واقع شود؛ زیرا این مجمع خانه طلاب و فضلای حوزه علمیه است و مجمع در امور رسیدگی به مسائل مربوط به طلاب و فضلا، خود را خادم آنان می‌داند و خدمت‌رسانی به فرزندان مرجعیت و رهبری و سربازان امام زمان(عج) را افتخار خود می‌داند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر ابراز کرد: هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان با فعالیت‌های مضاعف موجب شده تا برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های آن با سرعت رو به بالندگی و رشد، سوق داده شوند و لازم است، کمیسیون‌های تلفیقی با مدیریت حوزه و مجمع عمومی جامعه مدرسین تشکیل و طرح‌ها و ایده‌های لازم از ملاقات‌های چهره به چهره با اساتید سطوح و خارج حوزه جمع‌آوری و استخراج شود.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه افزود: هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان خود را موظف می‌داند تا با حضور در اتاق اساتید، در مدارس علمیه و سایر مراکز علمی به سخنان آنان گوش فرا دهد؛ چراکه اساتید گرانقدر ذخایر و رکن‌های حوزه‌های علمیه هستند و مجمع نمایندگان با دیدن دردها به دنبال درمان بوده و دست نیاز خود را برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های تصمیم‌ساز به سوی اساتید و فضلا دراز می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر در پایان اظهار کرد: امید داریم که مجمع نمایندگان طلاب، آنچه را که از آن متوقع است تا در تراز انقلاب اسلامی و حوزه انقلابی باشد، این جایگاه را حفظ کرده و بدون شتاب‌زدگی، افراط و تفریط و در اولویت قرار دادن برنامه‌های مقتضی زمان، به پیش رفته و به اهداف خود دست پیدا کند.

ارسال دیدگاه