هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تبیین الگوی زیست مؤمنانه زن مسلمان و برخورد با هنجارشکنی‌های ساختاریافته

آیت‌الله کعبی تأکید کرد

تبیین الگوی زیست مؤمنانه زن مسلمان و برخورد با هنجارشکنی‌های ساختاریافته

عضو جامعه مدرسین گفت: دستگاه‌های اجرایی کشور، بایستی از طرفی به تبیین زن تراز انقلاب اسلامی و از طرف دیگر، به مقابله با هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته بپردازند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حجاب حکم الهی است، گفت: التزام به حجاب، التزام به احکام شرع مقدس اسلام است؛ احکام شرعی از جمله حجاب مصلحت و منافع بسیار زیادی برای جامعه اسلامی دارد که باعث جلوگیری از خسارت‌ها و زیان‌های بزرگی برای جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه، حجاب موجب صیانت، امنیت، سلامت، تعظیم و تکریم شخصیت زن مسلمان می‌شود، اضافه کرد: حفظ بنیاد خانواده، سلامت روحی و روانی جامعه، عزت و کرامت بانوان، جلوگیری از فرهنگ برهنگی، اعطای آراستگی ظاهر و حفظ جمال و کمال زن نیز، با حجاب بهتر حفظ می‌گردد.
وی عنوان کرد: دشمنان اسلام و ایران با ترویج فرهنگ برهنگی طرح شوم تباهی، تاریکی و اسارت زن مسلمان را طراحی می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به طراحی سرویس‌های جاسوسی دشمن، خاطرنشان کرد: سرویس‌های جاسوسی دشمن از عزت و عظمت زن ایرانی که با عفت و حجاب همواره در میدان علم، اقتصاد، مدیریت، پیشرفت و رشد و تعالی حماسه‌‌‌سازی می‌کنند، به وحشت افتاده‌اند؛ از این‌رو با ترویج سبک زندگی غربی به دنبال مسخ هویت انسانی زن مسلمان هستند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به‌صراحت فرمودند که کشف حجاب و برهنگی حرام شرعی و حرام سیاسی است. دشمن برای این مسأله برنامه دارد و ما نیز، بایستی در مقابل برنامه دشمن، با انسجام، هم‌افزایی و طراحی هوشمندانه برنامه داشته باشیم.
آیت‌الله کعبی طرح بحث اقتصاد و معیشت در کنار رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه را پراهمیت دانست و ابراز کرد: اولویت بحث اقتصاد به‌معنای بی‌برنامگی در مقابله با طراحی دشمنان جهت ترویج فرهنگ غربی و مسخ هویت زن مسلمان ایرانی نیست؛ بلکه از منظر رهبر معظم انقلاب، در این مسئله باید از زنان تراز انقلاب اسلامی در مقابل فرهنگ منحط غربی محافظت کرد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی کشور با تکریم شخصیت زن مسلمان و تبیین زن تراز انقلاب اسلامی و توجه به شخصیت زن مسلمان و تبیین الگوی زیست مؤمنانه زن مسلمان از یک طرف و مقابله با جرائم و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته‌ای که به دنبال مسخ هویت انسانی زن ایرانی و تراز انقلاب اسلامی هستند، از طرف دیگر، باید با در نظر گرفتن جنبه صیانتی، با انسجام و هماهنگی برخوردهای لازم را داشته باشند؛ یعنی بایستی در کنار کار فرهنگی، برخورد با جرایم سازمان یافته را در دستور کار خودشان قرار بدهند.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه