هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آمریکا برای ستون دین و انقلاب که ولی‌فقیه است برنامه‌ریزی کرده است

آیت‌الله خاتمی 

آمریکا برای ستون دین و انقلاب که ولی‌فقیه است برنامه‌ریزی کرده است

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه دشمن، شخص ولایت فقیه را هدف قرار داده است، گفت: آمریکا برای ستون دین و انقلاب که ولی‌فقیه است، برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله خاتمی، ۲۰فروردين در همایش طلایه‌داران تبلیغ ماه مبارک رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، و روحانیون تبلیغی برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحوم آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده فقید ولی‌فقیه در استان کرمان، اظهار کرد: تبلیغ دین از اهداف حوزه علمیه است و حوزه دو هدف دارد که نخستین آن، تفقه در دین و دین‌شناسی است.
وی با بیان اینکه دومین هدف حوزه‌های علمیه، هشدار دادن و از دین و ارزش‌های دینی گفتن است، گفت: روحانیون با تبلیغ دین به هدف دوم حوزه کمک می‌کنند و حقیقتاً مبلغان سرمایه دین هستند.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه مبلغ دینی حلقه وصل مردم با دین است؛ پس باید با نشاط کامل در عرصه تبلیغ فعالیت و به وظیفه دینی خود عمل کنیم، افزود: محبوبیت، سرمایه اجتماعی است که در بین روحانیت باقی است و روحانی که مردمی باشد، حتماً محبوب قلوب است.
وی با بیان اینکه امام جمعه‌ای که با مردم است، محبوب است و در سفر به شهرهای کشور این موضوع را لمس کرده‌ایم، ادامه داد: روحانی که با قرآن انس ویژه دارد، تأثیر کلام و نفوذ کلامش، به‌مراتب از دیگران بیشتر است.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام، موجی که امروز دشمنان علیه دین در فضای مجازی به‌وجود آورده‌اند، کم‌سابقه یا بی‌سابقه است، بیان کرد: این موضوع ارتباطی به انقلاب اسلامی هم ندارد؛ البته انقلاب اسلامی مؤثر بوده است؛ اما می‌بینیم در جاهایی هم که انقلاب اسلامی وجود ندارد، با دین اسلام، با کینه‌توزی مخالفت می‌کنند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به مبلغان، با بیان اینکه به‌طور عادی امکان ندارد در بین مردم باشید و مردم انتقاد نکنند، افزود: اما باید پای حرف مردم نشست، صحبت‌های آنها را شنید و در برابر انتقاد مردم نباید آسیب‌های جامعه را انکار کرد؛ باید منصفانه پاسخ داد.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، از علما، جهاد تبیین را خواستند و در شرایط امروز جامعه، جهاد تبیین ضروری و واجب فوری است، گفت: جهاد تبیین را با ویژگی قرآنی انجام بدهید و بدانید که دشمن در فضای مجازی، تخریب را سرلوحه کار خود قرار داده است و نباید عقب‌نشینی کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جهاد تبیین را چهره به چهره انجام بدهید، با جوانان بنشینید و از آنها بخواهید هر چه می‌خواهند بگویند و با حوصله سخنان آنها را بشنوید، ادامه داد: دشمن در اغتشاشات اخیر سه هدف را دنبال می‌کرد که در دو هدف شکست خورد؛ اما در یک هدف هنوز فعالیت دارد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه هدف اول دشمن به کف خیابان آوردن مردم و علیه نظام شعار دادن بود که رسانه‌های بیگانه خودشان تصریح کردند که در این هدف ناکام ماندند، گفت: زیر یک درصد مردم هم، از یک کشور هشتاد میلیونی در جریان اغتشاشات پای کار دشمن نیامدند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان در هدف دوم خود، در آذرماه فراخوان جنگ مسلحانه دادند که مردم با سلاح به خیابان بیایند؛ اما در این هدف هم ناکام ماندند، افزود: مسمومیت‌های سریالی نیز توطئه دشمن است.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، خطاب به مبلغان، با بیان اینکه به مردم بگویید: انقلاب زنده این مسائل را دارد و تا وقتی که انقلاب اسلامی ایران به سوی اهداف مقدس در حال حرکت است، این دشمنی‌ها وجود دارد و دشمنی دشمن تمام‌شدنی نیست، گفت: صحنه را نباید برای توطئه دشمن خالی گذاشت و عقب‌نشینی کرد.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه تأکید مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی در جامعه است و خداوند پیروان دین و یاری‌کنندگان دین را تنها نمی‌گذارد، بیان کرد: فرهنگ «نمی‌توانیم» در قاموس دین اسلام و فرهنگ ایرانی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دشمن شخص ولایت فقیه را هدف قرار داده است، گفت: دشمن برای دیوارنویسی‌ها پول می‌داد که ضد مقام معظم رهبری مطالبی را بنویسند و آمریکا برای ستون دین و انقلاب که ولی‌فقیه است، برنامه‌ریزی کرده است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نظام مقدس اسلامی 44 سال است که با ولایت‌فقیه حفظ شده است، افزود: دشمن می‌داند اگر ولی‌فقیه نباشد، اثری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی نمی‌ماند.
وی با بیان اینکه ولی‌فقیه تنها یک رهبر سیاسی نیست و جانشین امام زمان(عج) است، گفت: در برابر هجمه‌های دشمنان نباید منفعل عمل کرد و باید هوشیارانه، پاسخ دشمن را داد و در جامعه بصیرت‌افزایی کرد.

ارسال دیدگاه