هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حادثه مدرسه فیضیه نشان‌گر چهره ضد اسلامی و ضد انسانی رژیم پهلوی بود

آیت‌الله حسینی خراسانی

حادثه مدرسه فیضیه نشان‌گر چهره ضد اسلامی و ضد انسانی رژیم پهلوی بود

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اتفاقی که در مدرسه فیضیه رخ داد، نشان‌گر چهره واقعی ضد اسلامی و ضد انسانی رژیم پهلوی بود.


به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی خراسانی، ۲۶ اردیبهشت در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) و آیین گرامی‌داشت شهدای حادثه مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲، که در این مدرسه برگزار شد، با اشاره به گستره و عظمت علمی شاگردان امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: ایشان چهار هزار شاگرد داشتند که تماما از بزرگ‌ترین علمای جهان اسلام به‌شمار می‌روند.
عضو فقهای شورای نگهبان، از حادثه مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ یاد کرد و گفت: اتفاقی که در این مدرسه رخ داد، نشان‌گر چهره واقعی ضد اسلامی و ضد انسانی رژیم پهلوی بود.
وی با بیان اینکه رژیم پهلوی در ادامه سلسله‌های امویان، عباسیان و سایر مستکبران عالم بود، عنوان کرد: نیروهای ستم‌شاهی در چنین روزی در سال ۱۳۴۲، اقدام به کشتار گسترده، غارت، هتاکی و ضرب و شتم طلاب و روحانیون کردند.
آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه حوزه انقلابی، باید بنیه قوی علمی‌ داشته باشد، خاطرنشان کرد: چنین حوزه‌ای می‌تواند دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه شیعی یادگار امام جعفر صادق(ع) می‌باشد و امروز ما وظیفه نگهداری و حفاظت از این حوزه‌ها را بر عهده داریم.
عضو فقهای شورای نگهبان، با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه را در ابعاد مختلف از جمله علمی و اعتقادی تقویت کنیم، تصریح کرد: پیروی از مکتب امام صادق(ع) برکات بسیاری برای جامعه خواهد داشت که از جمله آن‌ها، می‌توان به ظلم‌ستیزی، استکبار‌ستیزی، عزت و استقلال کشور اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه تنها روحانیون می‌توانند، این مکتب را ترویج دهند، یادآور شد: از دیگر وظایف روحانیون این است که خود را در خدمت به مردم ثابت‌قدم نگه‌ دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه