هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پای علم انقلاب و نظام تا آخرین نفس و قطره خون‌مان ایستاده‌ایم

آیت‌الله خاتمی

پای علم انقلاب و نظام تا آخرین نفس و قطره خون‌مان ایستاده‌ایم

امام جمعه موقت تهران، با تأکید بر اینکه پای علم انقلاب و نظام تا آخرین نفس و قطره خون‌مان ایستاده‌ایم، گفت: بعد از اغتشاشات آمریکایی اسرائیلی، حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته، جلوه‌ای از «فتح ابصارکم» بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، آیت‌الله سیداحمد خاتمی 26 اردیبهشت در جمع مردم استان قزوین در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک کوثر، گفت: تا زمان امام باقر و امام صادق(ع) فرصت طلایی تبیین دین برای امامان فراهم نشد و در زمان آن دو امام همام جهاد بزرگ فرهنگی با تربیت ۴ هزار شاگرد اتفاق افتاد که ابعاد گسترده دین را تبیین کردند. اگر تلاش فرهنگی امام باقر و امام صادق(ع) نبود، از اسلام ناب محمدی چیزی جز خرافات باقی نمی‌ماند و امروز هرچه از اسلام وجود دارد، به‌برکت جهاد عظیم فرهنگی امام صادق(ع) است.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مکتب تشیع که ما برآنیم، پیامبر(ص) آن را نشان داد، چارچوب‌های متقن و مستند داشت و متأسفانه تا زمان امام صادق(ع) به امامان فرصت ندادند که این چارچوب تبیین شود.
امام جمعه موقت تهران با تصریح به اینکه شیعه امام صادق(ع) اهل بصیرت است و خداوند چشم شما را بینا قرار داده تا واقعیات و حقایق را خوب درک کرده و به‌درستی تحلیل کنید، افزود: بعد از اغتشاشات آمریکایی اسرائیلی، حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته جلوه ای از «فتح ابصارکم» بود. این راهپیمایی در ده سال اخیر بی‌سابقه بود و همه شهرها و روستاها آمدند.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ۴۴ سال از عمر این نظام اسلامی با عزت و اقتدار گذشت. در طول این مدت، برخلاف ادعای زورگویان که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با حاکمیت استبداد بودند، خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفت؛ اما سؤال این است، شیطنت‌های دشمنان تا کی ادامه دارد؟ تا وقتی که ما پای دین ایستادیم و با افتخار می‌گوییم: پرچم ما پرچم الله‌اکبر است.
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: دشمنان همه امکاناتشان را در اختیار اغتشاشات قرار دادند و به‌همین دلیل است که شما مردم، شعار «مرگ بر آمریکا» از دهان‌تان نمی‌افتد. در این ایام، شاهد شهادت عزیزان‌مان بودیم و نشان دادند، باب و باغ شهادت باز و بانشاط است و آنها که در راه خدا کشته شدند، اعمالشان از بین‌رفتنی نیست و به‌برکت خون آنها، این نظام مانده و خواهد ماند و ما پای علم این نظام و انقلاب تا آخرین نفس و قطره خون‌مان ایستاده‌ایم.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در این مدت شاهد وحشی‌گری اغتشاشگران، قرآن سوزی، مسجد سوزی، حجاب از سر زن مسلمان برداشتن و مأموران امنیتی را لب تیغ قرار دادن بودیم که نمونه این اقدامات را منافقین داشتند و این‌ها بعد از منافقین در وحشی‌گری، دومین بودند؛ درحالی‌که زندگی عادی مردم ادامه دارد، هر روز در شبکه‌های معاند و ضدانقلاب سخن از اغتشاش در ایران است.
عضو فقهای شورای نگهبان همچنین به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند، زمینه حضور کم‌رنگ مردم در این آزمون بزرگ را فراهم آورند؛ ولی ملت ایران، همیشه با حضور حداکثری و باشکوه خود در پای صندوق‌های رأی، پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویان و یاوه‌سرایان داده‌اند و این بار هم خواهند داد.

ارسال دیدگاه