هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمن به دنبال بهره‌برداری سیاسی از مسئله کشف حجاب است

آیت‌الله غروی تبیین کرد

دشمن به دنبال بهره‌برداری سیاسی از مسئله کشف حجاب است

عضو جامعه مدرسین درباره حرام سیاسی بودن کشف حجاب، گفت: بیرون بودن مقداری مو و خوش‌حجاب نبودن، با کشف حجاب و سعی در ایجاد فتنه متفاوت است؛ اینجا حکومت باید وارد عمل شود.

آیت‌الله سید‌محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا درباره حرام سیاسی بودن کشف حجاب، گفت: بیرون بودن مقداری مو و خوش‌حجاب نبودن، با کشف حجاب و سعی در ایجاد فتنه متفاوت است؛ اینجا حکومت باید وارد عمل شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توضیح داد: کشف حجاب از نظر سیاسی حرام است؛ چون نوعی دهن‌کجی به نظام اسلامی است؛ خود مقابله با نظام حرمت دارد که یکی از مصادیق آن، همین کشف حجاب و دهن‌کجی است؛ همه می‌دانیم که خیلی‌ها در داخل و خارج، از این مسئله بهره‌برداری سیاسی می‌کنند؛ این کار همراه نبودن با سیاست‌های نظام و البته به‌نحوی تقابل تلقی می‌شود.
 وی وظیفه مسئولان در رده‌های مختلف برای مقابله با بی‌حجابی را متفاوت ارزیابی کرد و گفت: در دانشگاه‌ها، ادارات، بانک‌ها و دیگر مراکز، دستور‌العمل‌ها و ضوابطی وجود دارد که طبق دستور شرعی به‌عنوان دستوری حکومتی ابلاغ شده است که باید اجرا شود و تساهل و تسامح در این زمینه درست نیست.
آیت‌الله غروی تصریح کرد: همه وظیفه دارند، در چارچوب قانون عمل کنند و نیروی انتظامی نیز، طبق اطلاعیه خود باید با جدیت پیگیر مقابله با بی‌حجابی باشد؛ این توصیه اخلاقی نیست؛ این حکم شرعی است که باید مراعات شود و حرمت دارد؛ البته این مقابله باید به‌نحوی باشد که موجب سوء استفاده ضد انقلاب نشود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره تأثیرات کشف حجاب بر مردم، گفت: کشف حجاب بیش از آنکه به مردان آسیب وارد کند، به خود بانوان و خانواده آنان آسیب می‌رساند؛ بنابراین همه مردم باید در مقابل این منکر حساس باشند؛ همه با هم نشان دهند که با این منکر مخالف هستند؛ اگر همه با هم در مغازه و فروشگاه و خیابان یک حرکت یا پوشش را پس بزنند، این حرکت اشتباه از بین خواهد رفت.
وی بی‌حجابی را مرض اجتماعی توصیف و ابراز کرد: لباس‌های محلی گوشه‌گوشه ایران نشان می‌دهد که این مردم، با فرهنگ خود جامعه را اصلاح خواهند کرد.
 آیت‌الله غروی دولت‌های گذشته را مخالف با حجاب ندانست و گفت: اشتباه دولت‌های گذشته در قرار دادن اولویت درست در انجام امور بوده است؛ آن‌ها کارهای دیگر را جدی‌تر گرفته‌اند و به‌نحوی باعث وضعیت فعلی بوده‌اند؛ اما اعتقاد ندارم که به بی‌حجابی راضی بوده باشند؛ تساهل نادرست، زمینه را فراهم کرده تا با این فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، این وضعیت به‌وجود بیاید.
 
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه