هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود

آیت‌الله حسینی بوشهری

روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش بسزای روحانیت در طول تاریخ اسلام را یادآورد شد و روحانیت را از جنس مردم و در کنار آن‌ها در تمام سختی‌ها و دشواری‌ها توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معاون هماهنگ‌کننده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، با اشاره به نقش راهبری روحانیت در طول تاریخ، گفت: روحانیت در طول تاریخ پیوسته نقش رهبری و پیشوایی داشته است و با توجه به اقتضائات زمان، به‌صورت متناسب به مسائل مختلف ورود داشته است.
وی هدایت‌گری را از نقش‌های مستمر روحانیت عنوان کرد و افزود: هدایت‌گری مردم و جامعه، نقش بی‌بدیلی است که روحانیت به‌صورت دائم و مستمر نسبت به آن دغدغه‌مند بوده و می‌باشد. اگر امروز سخنی از دین و اعتقادات دینی باقی‌مانده است، با وجود تمام تبلیغات سوء‌دشمنان، به‌خاطر گفتار و عمل روحانیت است.
امام جمعه قم ادامه داد: روحانیت از جنس مردم هستند و در واقع جزئی از مردم و جامعه می‌باشند و پیوسته سعی کرده‌اند تا در غم و شادی در کنار مردم باشند. در بُعد خدمات اجتماعی، هر کجا صحنه‌ای پیش آمده است، روحانیت به میدان آمده و هیچ‌گاه به نقش وعظ و خطابه بسنده نکرده است. نقش روحانیت در مبارزه با ویروس کرونا و تبعات آن، از جمله این موارد است.
رئیس شورای‌عالی جامعه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در عرصه نظامی و کارزار جهاد نیز، وقتی پای جان به میان آمده، روحانیت همچنان در صحنه باقی‌مانده است و حدود ۴ هزار شهید، تقدیم انقلاب و کشور کرده است. در عراق، پیش از انقلاب و در طول تاریخ اسلام، روحانیت در عرصه جهاد نظامی پیش‌قدم بوده است.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به کنگره چهار هزار شهید روحانی در قم، اظهار کرد: دشمن به دنبال این است تا رابطه میان روحانیت و سایر آحاد جامعه را قطع کند؛ اما برگزاری این کنگره این پیام روشن را به‌همراه دارد که روحانیت هر جا لازم باشد، به میدان می‌آید و از جان خود نیز مضایقه نمی‌کند.
گفتنی است، در ابتدای جلسه، سرتیپ فرجیان‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده ولی‌فقیه در سپاه، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور بزرگداشت شهدای روحانی ارائه نمود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه