هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امضای تفاهم‌نامه وزارت بهداشت، ‏حوزه علمیه و دانشگاه‎‎‎‎‎ها

با هدف ارتقای سلامت معنوی و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت انجام شد

امضای تفاهم‌نامه وزارت بهداشت، ‏حوزه علمیه و دانشگاه‎‎‎‎‎ها

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، وزارت بهداشت‏ و درمان و نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها‏، در دو بخش ارتقای سلامت معنوی و اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، این تفاهم‌نامه یکم خرداد در مراسمی در محل وزارت بهداشت، با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‏‏‏ و حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها‏ به امضا رسید.

  علوم پزشکی و معنوی با هم دادوستد دارند
آیت‌الله اعرافی، در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: اسلام، دین علم و دانش است. برای همین در پرتو انقلاب اسلامی که منبعث از اسلام بود، شاهد پیشرفت‌های ارزشمند در حوزه علوم پزشکی بوده‌ایم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه روحانیت و حوزه‌های علمیه در همه‌گیری کرونا، در تعامل کامل با نظام سلامت و کادر بهداشتی و درمانی بودند، افزود: کشور ما در تاریخ باستانی‌اش از یک ذخیره علمی و دانشی گسترده در حوزه علوم پزشکی برخوردار بوده و دانشمندان بزرگ و تأثیرگذاری همچون ابوعلی‌سینا را در عرصه جهانی معرفی کرده است.
وی ادامه داد: همان‌گونه که جسم و جان با هم مرتبط هستند، علوم پزشکی و علوم معنوی نیز، با هم داد و ستد دارند. بوعلی‌سینا کتاب پزشکی خود را قانون و کتاب علمی و فلسفی‌اش را شفا نامیده است که این نام‌گذاری نشان‌دهنده درآمیختگی روح با جسم و قرابت پزشکی با علوم الهی است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: خرسندم در این جلسه نورانی که برای انعقاد تفاهم‌نامه در جهت تعامل مناسب علمی و معنوی میان نهاد دین و نظام سلامت تشکیل یافته، شرکت کردم.

   ۱۰ اندیشکده دین و سلامت فعالیت دارند
حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های خوب این تفاهم‌نامه، گفت: خوشبختانه هم وزارت بهداشت به‌عنوان متولی سلامت و هم حوزه‌های علمیه به‌عنوان مرجع معنوی و مورد اعتماد مردم در دورافتاده‌ترین نقاط کشور فعال هستند و ثمرات انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند در تمام کشور دیده شود.
وی با قدردانی از ایثارگری‌های کادر سلامت در همه‌گیری کرونا و گرامی‌داشت یاد شهدای سلامت، افزود: هم‌اکنون در ۱۰ اندیشکده دین و سلامت، استادان در رشته‌های میان‌رشته‌ای فعال هستند. در همه دانشگاه‌ها نیز، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه دفاتری دارد که می‌توانند، برای اجرای این تفاهم‌نامه مطالبه‌گری کنند.

 
 حوزههای علمیه میتوانند نظام سلامت را تقویت کنند دکتر بهرام عین‌اللهی هم در این نشست، با بیان اینکه حوزه پزشکی نیز، همچون بسیاری دیگر از عرصه‌ها، نیازمند معنویت و اخلاق است، گفت: حوزه‌های علمیه، منبع غنی معارف اسلامی و پشتوانه معنوی، اخلاقی و مذهبی نظام سلامت‌اند و می‌توانند، نظام سلامت را تقویت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه